Gå til innhold

BK: Mann eller konfirmant?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På høykant ble det slett ikke ille, synes jeg. Bakgrunnen er litt rotete, men man ser jo at det er noe tradisjonelle husgreier med gress på taket, og det passer i og for seg inn i settingen.Har sett langt verre bakgrunner enn dette på ikke-profesjonelle konfirmasjonsbilder.

Lenke til kommentar
Spørsmål; hvordan passer det inn i settingen med grønt og gammelthus på en moderne dress? =D

 

Gleder meg til å høre svaret på denne! =D

Aldeles utmerket spør du meg. Kombinasjonen antydet gammelt overgangsrite i ny drakt. Ser overhodet ingen motsetting i det.
Lenke til kommentar
Spørsmål; hvordan passer det inn i settingen med grønt og gammelthus på en moderne dress? =D

 

Jeg tenkte ikke spesielt på dressen, men situasjonen. Konfirmasjonen er sterkt forbundet med tradisjon, og det har mye med identitet å gjøre. Å ha en bakgrunn som plasserer konfirmanten i en lokal sammenheng kan gi mening synes jeg. Bakgrunnen her sier noe om hvor den unge mannen kommer fra. Tradisjon og identitet. Det er vel mulig det hadde passet enda bedre dersom han hadde hatt bunad.

 

si

Lenke til kommentar

Oh, joy.

 

1. bakgrunnen der kunne vært fra hvor som helst i norge som er grønt, og har gamle hus i bakgrunnen. ca alle steder i norge har minst enn slik plass.

 

2. maks 2% av guttekonfirmantene jeg fotograferer ihvertfall har noen som helst tilkobling til naturen, og det har lite med identiteten dems å gjøre. skulle vi fotografert etter det burde vi heller hatt faste fotodager under TG ;) skulle du plassert de på en plass som faktisk er gjenkjennelig hadde det vært bedre å tatt det i en urbanlocation feks.

 

3. konfirmasjon er nok sterkt forbundet med tradisjon ja, men flere og flere bryr seg mindre om det, feks med at det ikke er i kirken osv. det er jo i utgangspunktet bare det som er konfirmasjon, som går ut på å konfirmere at du fortsatt tror på kristendommen elns. lenge siden jeg selv ble konfirmert, så skal ikke si det med sikkerhet. men mener det.

 

men for å si det enkelt, når konfirmanten ser både de tradisjonelle bildene, og kulere bilder tatt i studio / annen location trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne hva de lettest identifiserer seg med, og som ett resultat kjøper. foreldrene er stortsett enig de også =)

 

4. jupp bunad har noe å gjøre ut i norsk natur, da bunader ofte er inspirert av nettop norsk natur =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...