Gå til innhold

SLI, samme kort, ulik produsent

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke et grafikk kort fra Gainward sammen med et fra EVGA?

Jeg tenker på å kjøre tri-sli (tre skjermkort), har jeg nok strøm med 850W? og er det noe stort poeng i å kjøpe et til?

Under har jeg puttet inn linker til begge kortene:

Evga kortet

Gainward kort

Akkurat nå har jeg følgene spec:

Hovedkort: EVGA nForce-780i SLI, ForTheWin (FTW), LINK til kort

Skjermkort: 2x Gainward GeForce 9800GTX+. Link til skjermkort

Minne: Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2. Link til minne

PSU: Silver Power PSU, 850W. Link til PSU

CPU: Intel core 2 duo E8500

håper på svar, :)

Endret av Craz3J0e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spiller ingen rolle om korta er fra ulike produsenter. korta er prikk like. bare ulik klistermerke på siden.

din psu takler vanlig sli perfekt. tipper den burde klare et tredje kort også. om den så ikke klarer det så skjer det ingenting farlig. da bare hopper den tilbake til desktop under spilling pga strømmangel.

vanlig sli er det sikreste og beste uansett. det å gå over til 3-sli gir deg ikke så mye ekstra. jeg har selv vanlig sli og har alltid bare brukt vanlig sli, aldri vurdert hverken 3-sli eller quad for den saks skyld.

jeg ville heller ha spart de pengene for det tredje kortet til senere.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
spiller ingen rolle om korta er fra ulike produsenter. korta er prikk like. bare ulik klistermerke på siden.

din psu takler vanlig sli perfekt. tipper den burde klare et tredje kort også. om den så ikke klarer det så skjer det ingenting farlig. da bare hopper den tilbake til desktop under spilling pga strømmangel.

vanlig sli er det sikreste og beste uansett. det å gå over til 3-sli gir deg ikke så mye ekstra. jeg har selv vanlig sli og har alltid bare brukt vanlig sli, aldri vurdert hverken 3-sli eller quad for den saks skyld.

jeg ville heller ha spart de pengene for det tredje kortet til senere.

Quad SLI blir jo "vanlig" SLI for GTX 295 da og tror ikke det er så ustabilt eller usikkert ;)

Lenke til kommentar

quad er 2 sli-sandwichkort satt sammen til 4 kort. 2 gpu'er pakket til et kort. 2x2=4. altså du sli'er sli'en. quad var fiasko til å begynne med,men har kommet seg et stykke siden 9800gx2. optimalt er det ikke blitt ennå.

vanlig sli med singlekort er mer stabil i ytelsen enn quad.til nå ihvertfall.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

takk for alle svarene på topicen :) tror jeg holder meg med sli bare :)

Unnskyld at jeg låner denne topicen men jeg har et kort lite spørsmål: Kan jeg "blande" mitt xfx 8800GTS 512 med et 9800 eller gts 250 kort ettersom det bare er navnet som skiller dem omtrent? Eventuelt link?

neij det kan du ikke, må være samme kort, med lik frekvens, altså eks, to 9800 eller to 8800gts eller to gts 250.

Lenke til kommentar
hvor mange kort som har innebygd physX? vel det var ingen standard før,men nå som physX har blitt kjøpt opp vil nok dette bli en standard på de fleste kort fra nvidia. i skrivene stund er det kun de nyere korta som har dette.

Var ikke det jeg mente. Hvor mange forskjellige kort kan du ha i samme PC som kjører PhysX ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...