Gå til innhold

Gaming-data 10-20k bygge selv

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå bygge min nye data, og har noen spørsmål angående det.

Nå har jeg fått konfirmasjonspengene mine! Jeg har 20 000kr + 10 000kr frå før, men har langt ifra tenkt å bruke alle av dem. Ca. 10-20k. Hovedpoenget med denne dataen er GAMING, og jeg har lyst til å dra de nyeste spillene på max. Kanskje jeg skal overklokke litt hvis det blir kaldt nok...

Jeg har satt opp en handlekurv på komplett.no. Slik ser den ut foreløpig:

Mitt oppsett

Hovedkort: P6T deluxe V2

Valgte dette kortet pga. det har støtte for SLI(har tenkt å kjøpe et ekstra 295 kort når det trengs). Vil dette kortet støtte alle de andre komponentene? Støtter den hastigheten til RAMen?

Grafikkort: GTX 295

Er dette det beste kortet på markedet. Vil 2stk være det beste på markedet innen «dobble grafikkort»?

Minnebrikker: OCZ reaper

Vil prosessoren(920) støtte 2000mHz? Som du ser i dette forumet, post nr. 2: Forumlink

sier han dette: «Actually the processor DOES support that speed. Core i7 920 supports DDR3-1066, 1333, 1600, and 1866. It even has a ratio for DDR3-2133, but the memory controller isn't stable at this speed» Hvis den er ustabil på 2133mHz, vil den støtte 2000mHz? Eller mener han PC-2133?

Prosessor: i7 920 2,66 Ghz

Bør jeg gå for 1366 sokkel? Jeg vet at det er fremtiden, men man får jo ikke så mye for penga. 2,66 Ghz er kanskje i det minste laget? Kommer denne prosessoren å bli flaskehalsen i datan min?

Ting jeg har fra før:

Cooler master stacker 831. Link

OCZ ProXtream PSU 1000W Link

Gammel dvd-spiller

Spørsmål:

Bør jeg bytte om på noen av komponentene

Hvor bra drar dataen heavy spill som f.eks: Crysis og GTA IV

Er 2,66 Ghz nok for en gaming maskin?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...