Woltox Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Finnes det en måte å låse mapper med passord, evt. program.? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Du kan lage en passordbeskyttet diskfil ved hjelp av Diskverktøy, og så kan du slenge inn filene dine der. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Kan dere forklare bedre:P Er litt redd for å gjøre noe feil Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Okei. Min metode er ganske enkel, og filen kan lett flyttes til f.eks. minnepenn. Virker bare med OS X. 1. Åpne Diskverktøy (Programmer/Verktøy) 2. Klikk «Ny Diskfil» 3. Fyll inn ønsket størrelse, og velg disse innstillingene. Ved å velge størrelsestilpasset vil filen din ta like mye plass som filene, i stedet for at den tar f.eks. 500MB uavhengig av hvor mye som ligger i den. 4. Opprett et passord. Husk å fjerne markeringen på å legge passordet i nøkkelringen. Da vil den huske det, og alle kan åpne det - og da forsvinner mesteparten av poenget. 5. På skrivebordet ditt (eller der du valgte å lagre filen), vil du nå se en fil som heter Navn.sparseimage. Her ser du at den tar 11.1MB, og da ligger det ikke noen filer der. 6. Åpne diskfilen, og du blir spurt om passord. 7. Nå har du en diskfil på Desktopen din, og her kan du legge filene dine. 8. Du vil nå se at størrelsen på filen din vokser, her fra 11.1MB til 374.1MB Denne filen, i mitt tilfelle Kryptert.sparseimage, kan du legge i en mappe, på en minnepenn etc. Husk bare å mate ut diskfilen når du er ferdig, ellers kan uvedkommende åpne den og få tilgang til filene. Endret 15. mai 2009 av Henrik C Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg er veldig fornøyd med Truecrypt. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Takker Bruker Hanrik C sin ïde, å den funker perfekt. Lenke til kommentar
Svennus Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Bruker LameSecure. Veldig lett å lære seg, du laster det ned HER. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå