Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken 50cc scooter skal jeg velge?!

Anbefalte innlegg

La inn en post for en stund siden der jeg lurte på R-Sykkel + trim, men vurderer nå også scooter. Hva er å anbefale? Den må være rask, god og komfortabel å kjøre. Den må også se litt ok ut, litt sånn R-look :)

Pris spiller ikke så mye rolle, mn fint om man får den for under 30k. Merke tror jeg heller ikke skal være noe problem, bor i trondheim å man finner de fleste merker her.

Noen som kan finne noe passende? Har selv sett litt på: Arpilia SR 50 R, Gilera Runner 50 SP, Piaggio NRG 50 Power, Peugeot Speedfigter 2, Derbi GP1 50 Racing. Noen av disse som er å anbefale? Hvilken går best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en som går bra i bakkene(en av de som går best av alle scootere/mopeder!) kjøp Honda Sfx! Det også bra utsende på dem, men dem er sluttprodusert i 2004, så du får bare tak i brukte. Bilde: 31_-35856134.jpg

Eller kjøp Yamaha Aerox. Disse er de kuleste scooterne ( synes jeg) men disse går litt dårlig i forhold til andre scootere har jeg hørt. Bilde: rossi-aerox.jpg

Vet desverre ikke hvem av de du nevnte er å anbefale og hvem av de som går best, har ikke så mye peiling :)

Endret av Vodka
Lenke til kommentar

Ja, grei scooter er det jo.

Men litt liten synes jeg.

Sprøe deksel også, og litt dårligere utvalg i trim.

Men som erigon sa, den bare går og går.

Kjørte i stykker variatoren, og vektene ble helt ødelagte, likevel gikk det fint ann å kjøre med den. Dog klarte jeg ikke mer en 65 :p

Bytta variator og variatorvektene så klarte jeg 90 etter Ford Transit speedo. Viste det samme på scooter speedometeret faktisk.

Lenke til kommentar

den med mest R-look er helt klart Derbi GP1 50 racing scootern, skulle jeg hatt scooter(kommer aldri til å skje med mindre jeg flytter til by,har en godt trimma Aprilia RS 125 :p) ville jeg nok gått for en godt trimmet slik en.

ellers er jo Aeroxen Tøff også da, tøff lakkering.

har ikke kjørt verken Aerox eller Derbi GPI men har sett begge.

Mora mi har faktisk en peugeot Speedfight 2 og den har ett greit utseende, og den går godt, jeg og broren min gjorde 87 i slakk motbakke med den (altså begge på scootern samtidig). Denner er til å anbefales, og det har aldri vert noe stort problem med den, eneste jeg kan komme på er at batteriet var dårlig etter en vinter uten garasje.

med tanke på motor så er nok alle 3 ett godt valg, en scooter går dass originalt uansett og trim deler kan lett skaffes på alle disse kjente merkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...