King-Nothing Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har en pc her som er tilkoplet mitt nettverk trådløst. Skype og Spotify fungerer utmerket, men ikke MSN, IE osv. Har Norman brannmur/antivirus innstallert, men disse programmene fungerer ikke selv om denne er avslått. Har sjekket at instillinger på nettverkskortet er ok, har fått ny ip-adresse fra DHCP og alt ser helt normalt ut. Får heller ingen feilmelding om noe som helst. Programmene fungerer bare ikke. Når jeg prøver å bruke "Feilsøk" i MSN så sier den at det er noe galt med gatewayen. Denne pcen har vært tilkoplet 3-4 nettverk og har samme problemene alle stedene, både trådløst og kablet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Start, kjør..., CMD. Kjør kommandoen netsh winsock reset. Kjør kommandoen netsh int ip reset resetlog.txt. Restart PC. http://burrowowl.net/wordpress/200606/nets...t_ip_reset_all/ Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Fungerte dårlig. Ingen forskjell... Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 hadde samme problemet med avg antivirus, nyttet ikke å disable brannmur. måtte redigere unntakene. avg hadde en egen rute man kunne krysse av for msn. Tilslutt tok avg livet av xbox live for meg og jeg byttet til eset nod32 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Det må være relatert til brannmur eller DNS. Som 530XD sier så kan det være greit å sjekke brannmur. Du kan jo se om programmene som ikke fungerer er lagt til i unntaksreglene til brannmuren. Det kan skje at disse mangler og da vil softwarebrannmuren blokkere programmene fra nettet. Hvis ikke det hjelper så prøv å avinstallere brannmuren. Husk at den innebygde brannmuren i Windows kan blokkere på samme vis. Hvis det enda ikke fungerer så prøv kommandoen ipconfig /all og se hvilke DNS-adresser du har. Endret 16. mai 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå