Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med lyd [HDMI]

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Trenger litt eksperthjelp her. Problemet er at jeg ikke får lyd på receiveren min fra HDMI utgangen ved bruk av HDMI kabel.

For å oppsummere litt:

Det er ikke noe galt med kabelen

Jeg bruker Vista

PC: Acer Aspire 5930G

Har restartet pc'en uten at det hjalp

Jeg føler meg ganske sikker på at det ikke er noe galt med receiveren. Det skal lyse HDMI på receiveren, det gjør det ikke nå lenger.

Hadde samme problem for en mnd siden, løste det ved å formatere pc'en og da virket pc'en igjen. Nå har det dukket opp igjen og jeg er lei av å formatere.

Problemet oppsto når jeg skulle prøve å installere ett program (ImageBurner) ved beskjeden "avbryt" "tillatt" når brukerkontrollen kommer frem alt for ofte når man installerer noe i vista.

Når denne beskjeden kommer opp blir alltid lyden på pc'en kuttet ut, det samme gjelder musikken som blir overført via HDMI. Når jeg hadde trykt på tillatt ble som sagt lyden borte for godt.

Håper det er noen som kan hjelpe meg her. Er ett irriterende problem som jeg ville blitt veldig glad for å få løst :)

Er det noe mere av opplysninger dere trenger kan jeg bistå med det. Har litt greie på pc, men dette får jeg ikke til å løse selv.

EDIT:

Glemte å legge ved bilde ett bilde.

409925.jpeg

Virker veldig merkelig at den ikke vil virke. PC'en prøver å si at alt virker som det skal, men at jeg gidder ikke levere musikken til receiveren alikevel siden lydbarometeret går slik det ville gjort om det var musikk og at den automatisk bytter om til HDMI output samt at skjermen blinker ett par ganger først. Det som derimot er litt uvanlig er at når jeg tar HDMI kabelen ut igjen blinker ikke skjermen (noe den skal gjøre når HDMI utgangen virker som den skal). Og hvis jeg tar den inn den andre, tredeje (osv) gangen så vil den heller ikke blinke, kun den første gangen jeg prøver å koble til etter omstart på pc'en.

EDIT:

Løste problemet ved å trykke på Fn + F5 :)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...