dilma Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 hallois! Jeg lurte på om noen kunne forklare meg hva som skal til for å få Wah-wah sound sånn som i i dette klippet etter 1 min og 8 sek: buckcherry Må man ha en fuzzpedal eller en effekt boks eller no, eller går det greit med bare ampen? Jeg har begge deler så det skal gå bra uansett. Håper på hurtig og fint svar!! Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Kjøp deg en wah-wah pedal du, så er det nok håp Lenke til kommentar
TordO Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 ja, vil vel tro at fasitsvaret på hvordan man skal få wah-wah lyd er at man trenger en wah-wah pedal samme gjelder vel alt av effekter? (nesten alt da) Lenke til kommentar
sveisar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Volumknappen opp og ned gir vel ein slaks wah-wah lyd. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Volumknappen opp og ned gir vel ein slaks wah-wah lyd. Blir mer som en tremoloeffekt d. Skrur du derimot toneknotten fort opp og ned har du en liten wah-effekt. Lenke til kommentar
sveisar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 det er så, men eg må sei det eg litt stressande og skru volumknotten opp og ner i tilegg til og spele! Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Om man har separate tonekontroller (som man har på en helt straight strat-type gitar) kan du skru tonekontrollen på neck/middle-pickupen på null og beholde full pupp på bridge-pickupen, og deretter bruke pickupvelgeren for å veksle mellom neck/middle- og bridgepickup mens du spiller. Krever litt teknikk og koordinasjon, men funker brukbart til en slags kjapp av-og-på wah-effekt. Bruker det selv nå og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå