Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på karakter i samfunnsfag. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått 5 på standpunktkarakteren i samfunnsfag, noe jeg er missfornøyd med. Jeg mener at jeg burde få 6. Jeg snakket med læreren og hun ba meg om å sende klage. Jeg har ikke gjort dette før, derfor trenger jeg hjelp fra dere. Karakterene jeg har fått er:

Prøve:6-

prøve:6

framføring: 5+

framføring: 5 (jeg hadde en streng lærer på denne framføringen, er ganske sikker på at jeg hadde fått 6 av en annen lærer).

I tillegg har jeg levert boka. fikk solid arbeid i faget som kommentar.

Læreren sa at jeg deltar i diskusjoner og er ganske aktiv i timene.. om dere har noe forslag på hva jeg kan skrive, så håper jeg at dere kan hjelpe med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går i 10. Jeg klager fordi samfunnsfagkarakteren kan få opp snittet mitt. En gutt i klassen min fikk 6 på kortet selv om jeg har fått bedre enn han på prøver. Jeg spurte læreren om hvorfor han fikk 6, så sa hun at han fikk bedre karakterer enn meg før Jul? Har det mye å si?

Lenke til kommentar

Det er hva du kan i slutten av året som teller. Normalt ser man kun på prøvene etter jul (jeg antar her at dette er prøvene 5 og 5+). Karakter til jul kan likevel ha noe å si dersom du vipper; da kan den bidra til å dra en karakter opp. I dette tilfellet er jeg enig med læreren din.

edit: jeg leste feil, hvilke av karakterene er gitt før jul?

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar
Det er hva du kan i slutten av året som teller. Normalt ser man kun på prøvene etter jul (jeg antar her at dette er prøvene 5 og 5+). Karakter til jul kan likevel ha noe å si dersom du vipper; da kan den bidra til å dra en karakter opp. I dette tilfellet er jeg enig med læreren din.

edit: jeg leste feil, hvilke av karakterene er gitt før jul?

alle karakterene ovenfor er gitt etter jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...