Gå til innhold

Video hakker - hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med videoredigering, og har et oppsett som sender videobildet til en tv-monitor gjennom dualhead-utgangen på G450-skjermkortet, mens jeg kan styre programmene på det vanlige skjermbildet på hovedmonitoren.

Jeg har alltid hatt et problem med at videobildet hakker - stopper opp og "fryser" i noen få frames av gangen nå og da.

Dette gjelder bare bildet (lyden er helt fin), og skjer på begge monitorene ved avspilling fra både Premiere og Windows Media Player. Det skjer også ved eksport av videoen tilbake til DV-kameraet gjennom en firewire-port som sitter på et eget firewire-kort. Dessuten gjelder det ved avspilling av både AVI-filer (DV PAL-codec), MPG og QuickTime.

Noen som vet hva problemet kan være? Hvordan kan jeg fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nytt hovedkort, ny cpu og minst 512 DDR RAM så tenker ting blir bedere, nå vet jeg ikke hvordan harddisker du har, men det kan nok tenkes at litt raskere diskere hjelper også :yes:

dette er i hvertfall det eneste jeg kan komme på så tidlig på morgenen :wink:

Lenke til kommentar
nytt hovedkort, ny cpu og minst 512 DDR RAM så tenker ting blir bedere, nå vet jeg ikke hvordan harddisker du har, men det kan nok tenkes at litt raskere diskere hjelper også :yes:

skjermkort med bittelitt mere videominne hadde hjort seg? kjøp 64/128 DDR... på et skjermkort, dette var isf. et problem på skolen her jeg går.... pcene kanke spille av filmer.... de "beste" har 1.5 GHz P4 256 ram osv , men der funkre ikke lyden haha, de andre er Celeron 400 MHz og der fungerer ikke noen av delene skikkelig!, pga dårlige skjermkort.

Lenke til kommentar

skjermkort med bittelitt mere videominne hadde hjort seg? kjøp 64/128 DDR... på et skjermkort, dette var isf. et problem på skolen her jeg går.... pcene kanke spille av filmer.... de "beste" har 1.5 GHz P4 256 ram osv , men der funkre ikke lyden haha, de andre er Celeron 400 MHz og der fungerer ikke noen av delene skikkelig!, pga dårlige skjermkort.

Men ettersom problemet også oppstår ved eksport via FireWire kan det virke som problemet er en annen plass.

Lenke til kommentar

Hmm… :wink: tror ikke det er hardwaren. Jeg har selv en Celeron 800MHz, 256 SDRAM og Matrox G400-max, som jeg kjører videoredigering på, altså svakere enn ditt system. Jeg har aldri vært plaget av hakkig. Så fremt til at noe av hardwaren din ikke er defekt, så tror jeg det må være software feil. Forresten hva slags harddisk har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...