Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt merkelig. Når jeg søker på google står dette som første treff

 

Ingen bindingstid eller månedsavgift! Tele2 Mobil Champion er et billig mobilabonnement som enkelt kan bestilles her.
Mens når jeg går inn på siden står dette
Om du velger Champion med ny mobiltelefon har du flere muligheter med tanke på månedsavgift. Du kan velge en høy eller lav månedsavgift avhengig av type telefon du ønsker, og denne månedsavgiften faller selvsagt bort etter avtaletiden på 12 måneder.
http://www.tele2.no/mobil/champion.html

 

Ser ut til at det har vært noen endringer der. Råder deg derfor til å kontakte dem og høre om du er bundet etter nye eller gamle champion

Lenke til kommentar

Takk for gode svar! :)

 

Det står i kontrakten at det koster 139 kroner måneden og med bindingstid i 12 måneder.

 

Hvis jeg bryter før den tid må jeg betale et bruddgebyr. Men denne frasen er en standardformulering i alle tele2s kontrakter så det står ingenting om summen. Defor lurer jeg på om noen andre har erfaring med brudd med tele2 champion?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden var dårlig og har blitt endret av moderator. Vi anser det som viktig med med gode emnetitler.

 

Hva er en god emnetittel?

En god emnetittel sier noe om hva som venter en når man klikker seg videre inn på tråden. Optimalt bør en bruker kunne vite om vedkommende kan svare og er interesert i emnet, før vedkommende klikker seg inn på tråden.

Har du et problem, sørger du for å beskrive problemet mest mulig konsist i tittel. Har du laget en generell tråd sørger du for at en bruker som leser emnet skjønner hva tråden handler om, uten å måtte lese gjennom hele tråden.

Det er også en stor fordel at du spesifiserer at du er ute etter hjelp f. eks. ved å bruke ordet hjelp eller avslutte med et spørsmålstegn, i motsetning til at du skriver en guide eller lignende.

 

Har du et problem med eller lurer på noe angående din mobiltelefon, skal du i tillegg til å beskrive emnet, også inkludere mobilens merke/modell i emnetittel. Dette kan f. eks. gjøres ved å bruke hakeparanteser slik: [Nokia N80] Hjelp til installering av programmer.

 

Har du et problem med eller lurer på noe angående din operatør, skal du i tillegg til å beskrive emnet, også inkludere operatørens navn i emnetittel.

 

Eksempler på gode titler:

[Nokia N80] hvit skjerm ved oppstart. Forslag til løsning?

Hvordan forlenge varslingslyd for sms på en LG KC910?

Flytte kontaktene fra mobilen, til sim-kort, hvordan? (nokia 5140i)

Telenor: Nummeret ikke aktivert etter portering

Skal ha ny enkel telefon i prisklassen 1000-1500.

"Chess Bonus" Noken som veit korleis det virker?

 

Hva er en dårlig tittel?

HTC Touch HD?

Har jeg virus?

TRENGER HJELP FORT!!!!!!

Mottar ikke SMS?

PIN koden min

Telenor mobil - problemer

Skal ha ny mobil

Flytte kontakter fra telefonen

 

Hvorfor gode titler?

- Brukere skal vite om de er interesert i å lese tråden

- Mye større sannsynlighet for at du fanger oppmerksomheten til noen som kan hjelpe deg

- Forumet blir mer ryddig og oversiktelig

- Lettere å finne informasjon senere. Forumet har en søk fuksjon. Og søk fungerer dårlig med dårlige titler.

 

Hva skjer om jeg har lagd en dårlig tittel?

En moderator vil legge igjen en notis om dårlig emnetittel som inneholder informasjon om at du må endre tittel, og hvordan du skal gjøre det.

 

En notis slik som nevnt over er blitt lagt igjen i min tråd, hva om jeg bare gir beng?

Om du ikke tar deg bryet med å endre tittelen er det et brudd på retningslinjene #13. Det som i praksis vil skje er at moderator endrer titel for deg, og du vil få en advarsel registrert i din advarsellog. Gjentatte brudd kan medføre strengere reaksjon.

 

Jeg har fått en slik notis men klarer ikke komme på noen bra tittel. Hva gjør jeg.

Send en PM til moderatoren som har lagt igjen notis i tråden din og forklar problemet. Moderatoren vil da hjelpe deg med å finne en passende tittel.

 

Og så en liten oppfordring til slutt

Kommer du over en tråd med dårlig emnetittel, som er feilpostet, eller som av en annen grunn strider mot retningslinjene gjør du oss en stor tjeneste om du bruker p_report.gif knappen for å melde fra til en moderator. Det er veldig stille når det gjelder rapporter fra mobilforumet for tiden. Jo flere som hjelper til å si fra, jo bedre forum får vi. :thumbup:

 

Denne posten skal ikke kommenteres. Send evt. en PM

Lenke til kommentar

Bare for å oppklare angående Tele2 Champion. Det finnes 4 ulike utgaver. 1 er tiltenkt å kjøpe uten å få reduksjon i pris på mobil og uten bindingstid, de andre er tiltenkt å gi billig mobil, med 1 år binding.

 

- Champion uten binding. Ingen månedsavgift, 49 kr minimumsfakturering hver mnd. Kan ikke kjøpes hos forhandler med Tele2-låst mobil (noen fååå unntak forekommer ved spesialkampanjer).

- Champion 89, 139 og 189 har ingen minimumsfakturering, men har et månedsbeløp. Kjøpes med mobil, med binding i 12 måneder. Formålet er å nedbetale mobilen over tid. Månedspris forsvinner når bindingstid er utløpt.

Lenke til kommentar
Men hva er bruddgebyret? Har lurt på dette selv.

 

http://www.tele2.no/kundeservice.html - Diverse priser

 

Jeg tegnet abonnement med Nokia N82 og brøt avtalen med det samme (ikke planlagt), måtte da betale kr 2000.-

 

Men jeg (sukk) håper du er heldigere med kundebehandlingen enn jeg var. Et sabla rot hvor jeg måtte bevise to ganger at jeg hadde betalt bruddgebyret. Ikke var det lett å få låst opp mobilen heller, de skylte på Nokia.

 

Jeg håper min erfaring med Tele2 var ren uflaks.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...