Gå til innhold

Canal Digital Bredbånd - kan man installere selv

Anbefalte innlegg

Hei, har bestilt bredbånd med Canal Digital ettersom vi har en TV-løsning med CD allerede. Skal bare bruke linjen til "hyttebruk." Men jeg føler at dette med installasjon er litt krøkkete: man får tilsendt en router i posten, og siden blir man oppringt av en installatør, og man må jo da gjerne ha mottatt modemet før installatøren kan komme.

Å installere ADSL bredbånd synes jeg er greit, men jeg har aldri vært borti kabel. Men det er vel ikke i prinsippet så mye mer komplisert om man har alle parametre? Og kan da glemme installatøren - eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meiner at CD vil montere dette sjølv førte gangen. men for å sei det slik å sette opp adsl med splitter er vel 10gangern så avansert som å koble på kablemodemet.

Kabel fra MM-utgangen -> skru på kabelen i modemet, på med strøm og du skal vere oppe å kjøre.

Når det gjeld tidspunktet montøren kjem på så avtalte eg det direkte med montør då dei tok kontakt med meg nokre dager før.

Lenke til kommentar

Ah, vet ikke helt hvordan det funker i Norge, har bodd i Spania de siste 10 årene og er først tilbake nå. I Spania, om du bestiller ADSL, så får du bare tilsendt en forhåndskonfigurert router med mikrofiltre som du setter i telefonutgangen der du bruker en vanlig telefon også. Det blir et slags plug-and-play prinsipp. Lenge siden de monterte splittere i Spania.

Er ikke noe særlig interessert i å la en CD installere noe på laptopen, så jeg håper det lar seg enkelt konfigurere manuellt.

Lenke til kommentar

CD = Canal digital, ikkje noko innstallasjonsCD.

Canal digital sitt modem står i brigdemodus noko som gjer at den er fullstendig åpen ( nokre untak men dei er sperra i nettet ikkje i modemet)

Oppkolbinga er TCP/IP med ein DHCP så det er rett fram etter oppkobling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...