Gå til innhold

LED-TV eksperter - Se her!

Anbefalte innlegg

hei, registrert meg her, fordi jeg har noe spørsmål om samsungs nye led tver

så en video-recensjon den andre dagen, om samsungs nye led tv. led tvn ser ut til å være lit mørkere i midten av skjermen. for eksempel ner bilden går fra lys til mørk, hvis ni forstår hva jeg mener. tror det er fordi samsungs led tver er opplyste fra sidene, og ikke bakopplyst.

det jeg lurer på er hvis dette kan være et problem eller om det bare er noe jeg legge merke til vid ekstreme tester?

dessuten, funderer på en ting til. jeg vet at led tvene allerede har en digital tv-mottakere innebygd. men jeg lurer på hvis også har en TV-boks innebygd?!

i need som help leds. höhö.

Endret av crystalmath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tv-ene har innebygd dekoder for riks tv...

Du har rett i at du har mer lys på sidene enn mot midten. Dette kommer av litt dårlig filtrering av led lysene på siden. Hvis du legger merke til og plages av det så blir nok ikke den følelsen borte med en gang.

Lenke til kommentar

haha.. jeg er en ekte tulling! jeg mener ikke innebygd "TV-boks". jeg mener selvfølgelig innebygd HD-boks. wow, hva galt jeg skrev - jeg vært meget sliten i går..

så, er det en innebygd HD-boks i led tvene, eller tregner jeg å kjøpe til en?

Lenke til kommentar

crystalmath,

jeg vet ikke ikke om jeg bør kalle meg "LED-TV ekspert".

Men jeg besøkte en venn, den andre dagen. Han har akkurat kjøpe en av de nye LED TVene.

Vi så på to filmer (blue ray) og jeg merkte ingenting.

ok, muligt att en diehard-teknofil ville ha problemer med det.

men jeg selv liker EDGE LED svært mye. kan bare anbefale, etter å sett to filmer på en EDGE LED.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig bare 2 ting tv-ene får litt pepper for og det er "auto dimming" og litt gradert sortnivå. Selv har jeg bare testet tv-en i butikken så slike ting er det vanskelig å se der pågrunn av det flomlyste lokalet, men hvis man kan se det så ligger det trolig på detaljnivå.

Mitt inntrykk av disse tv-ene er at det er ekstremt bra og med mulighet for egen justering av 100hz så vil jeg si at Samsung har kuppet til seg årets trone med sine nye modeller.

Lenke til kommentar
Samsung sin B serie er nå også godkjent for canal digital kabelTV. Egen Cam modul fra canal digital kommer på markedet i løpet av 1 månde.

Det tviler jeg meget sterkt på! CD var i samarbeid med Philips ved juletider i fjor, men der skjedde det aldri noe(såvidt jeg vet), og det har IKKE kommet noe fra CD ang dette.. Men, ville ikke vært første gang "vi ansatte" ikke fikk vite noe før dagen det slippes ;)

Lenke til kommentar

Siden vi som forhandler har fått beskjed om at vi kan bruke dette i salgssamtaler med kunder så regner jeg med at informasjonen er korrekt.

Informasjonen ble gitt på samsung kurs i hvor "regionsansvarlig øst" var til stede, så igjen jeg regner med at denne informasjonen er veldig god fisk.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg tar tråden en smule OT, men er det noen som vet hvorfor B6050 har dnie+ og ikke Samsung LED engine. Samtlige andre modeller har Samsung LED engine. B6000 B7000 B7020 B7050 B7070.

Noen som vet hvilken motor som er best?

Lenke til kommentar
Siden vi som forhandler har fått beskjed om at vi kan bruke dette i salgssamtaler med kunder så regner jeg med at informasjonen er korrekt.

Informasjonen ble gitt på samsung kurs i hvor "regionsansvarlig øst" var til stede, så igjen jeg regner med at denne informasjonen er veldig god fisk.

Jeg hørte på jobb i dag og da fikk jeg beskjed om at dette var langt fra sikkert! Det er under arbeid, men det var noe feil i programvaren etc så ingen ting er klart ennå! Det er altså IKKE sikkert at det blir noe av!

Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/814422/samsung-netshop-krangler

Våre TV-modeller er utviklet, testet og autoriserte for innebygd TV-mottak av både Riks-TV bakkenettet og Canal Digitals kabelnett. Dermed kan vi altså garantere at alle funksjonene fungerer på LED-seriene 6050, 7050 og 7070.

Tommy Jensen - markedssjef hos Samsung Norge.

-------------------------

TV'ne er altså godkjente men vi venter på cam-modul fra canal digital som er blitt utsatt pga en software feil i den som ble funnet like før lansering. Den skulle som sagt bli fikset så kjapt som mulig.

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Vel, som en av lederene på senteret sa til meg:" Å bruke det at samsung modellene har innebygget cam modul som kan brukes på CD sitt nett vil være som å grave sin egen grav og lure kundene da dette overhodet ikke er klart ennå"..!

Euronics reklamerte også med at en av tv'ene deres var klar for CD sitt kabelnett, og den reklamen forsvant fort!

Lenke til kommentar

Jo, men en vesentlig forskjell er at Samsung er TV produsent, noe Euronics ikke er.

Så lenge Samsung leverer dekodere av samme standard som brukes hos CD, og de har blitt godkjent av CD, kan de reklamere for støtte.

Det skulle overhode ikke forundre meg om det var masse feil, men det skyldes nok ikke Samsung (som forøvrig også er en ganske stor og god dekoderprodusent).

CD derimot er håpløse. Visst leverer de en grei tjeneste, og jeg er ganske fornøyd med servicen. Men for ca. ett år siden lokkte de på meg en HD-dekoder. De har enda ikke klart å få fikset softwaren slik at bildeformatet blir riktig ved HDMI. Ved alle andre kanaler enn HD-kanalene, får jeg 4:3 maskeringer på siden, selv om kilden er 16:9. Joda, jeg kan trykke på en knapp på fjernkontrollen for å få fikset dette, men det hopper tilbake etter hvær eneste reklamepause eller ved kanalskifte. Irreterende.. (Si for all del fra om noen har en løsning på dette)

Lenke til kommentar

Har igjen fått bekreftet fra CD at Samsung feilinformerer ang CAM støtten! Dette kom fra kvalitetsansvarlig(har mange titler han fyren, han er litt overalt) og han sa at det IKKE er noen ting som er klart, og ikke sikkert det blir noe av selvom CD og Samsung samarbeider om å få det til! Frem til det kommer en presserelease ang dette fra CD så er det direkte lureri fra Samsung sin side ovenfor evt kunder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...