Amberlamps Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Vi har egne karakterer i Norsk skriftlig, nynorsk og norsk muntlig. Men vi har ikke hatt noen muntlige vurderinger denne terminen (Vg1) og muntligkarakteren blir basert på en prøve i "Lyrikk". Er det ikke meninga at vi skal holde muntlige foredrag osv, for å få vurdering i muntlig norsk? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ønsker bare å legge til at muntligkarakteren også er vurdert ut i fra muntlig aktivitet i timen. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Ønsker bare å legge til at muntligkarakteren også er vurdert ut i fra muntlig aktivitet i timen. Ja, det vet jeg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 ja, det er lov. Selv om det virkelig VELDIG rart, så kan de gjøre det. Vi hadde nå sånn muntlig skriftlig prøve idag. Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg tror noen av temaene i norsk er muntlige temaer. Vurderingen i de temaene går på den muntlige karakteren, uavhengig av om det var en skriftlig prøve eller fremføring. Lenke til kommentar
Roeyskatt Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 At hele karakteren skal avhenge av én prøve høres ikke rett ut. Da jeg gikk vg1 i fjor ble riktignok norskkarakteren min i muntlig vurdert fra en del (Skriftlige) prøver om stoff som ble gjennomgått i timene. Slik at læreren så at vi hadde fulgt med, eller vært aktiv om du vil. I tillegg er det jo et pluss at man faktisk er aktiv. Svarer og stiller spørsmål. (Den skriftlige karakteren ble satt ut ifra lengre stiloppgaver o.l., som vi fikk jobbe med hjemme og levere inn, altså gikk alle prøvene vi hadde på muntlig karakter) Muligens standard prosedyre etter det såkalte Kunnskapsløftet? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Fikk vite at muntlige presentasjoner fra termin 1 også teller Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg går ut i fra at prøven ble basert på det læreren hadde gått gjennom muntlig i timene, og det kan forsvares med det. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har jo ingen betydning siden det er første året da Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Har jo ingen betydning siden det er første året da Vel... det er jo gøy å kunne komme inn på samme skolen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå