fototim Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Ikke så orginalt, men jeg synes det er noe ved dette bildet. Står det på egne bein? Eller mangler det en elg, eller en flyvende hollender? Jeg er veldig usikker på hvordan bildet framstår på weben. Har slitt en del med fargerom kallibrering o.l. i det siste. Det skal være antydning til tegning i de mørke partiene, unntaket er nede i høyre hjørne, der er det svart som en kullbinge. Ser dere det sånn på deres skjerm? Ny versjon med mer fargemetning, eller alt uendra. (Sett på nettet, samsvarer denne mer med det jeg ønsker. Sett i redigeringsprogrammet virker det overmetta.) Endret 14. mai 2009 av fototim Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg er veldig usikker på hvordan bildet framstår på weben. Har slitt en del med fargerom kallibrering o.l. i det siste. Det skal være antydning til tegning i de mørke partiene, unntaket er nede i høyre hjørne, der er det svart som en kullbinge. Ser dere det sånn på deres skjerm? Jeg må nok se litt mer på bilder for jeg utaler meg der. Men jeg ser detaljer nede til høyre på den laptopen jeg sitter på nå (en Thinkpad X31). Tom Lenke til kommentar
Carny Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Herlig stemning. Jeg syns bildet står fint alene, men en flygende hollender hadde uten tvil gjort det mer interressant En silhouette av en eller annen kunne gitt en indikasjon på hvor stort det er. Me likey Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Men jeg ser detaljer nede til høyre på den laptopen jeg sitter på nå (en Thinkpad X31). På den andre skjermen her på jobben er det mørke partiet helt gjengrodd ... Tom Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 på mine to jobbskjermer er det ingen detaljer, men disse er heller ikke kalibrert. fin stemning, men som du hinter frempå så hadde det ikke skadet med noe attåt Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 På den andre skjermen her på jobben er det mørke partiet helt gjengrodd ... Tom Er dette en noenlunde skikkelig skjerm, eller normalt crappy jobbskjerm? Gjelder det omtrent hele nedre tredel, eller bare i høyre hjørne? Hvis det bare er hjørnet som er tilfelle, da har jeg truffet omtrent der jeg vil i blindebukkredigeringa mi. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Er dette en noenlunde skikkelig skjerm, eller normalt crappy jobbskjerm? Gjelder det omtrent hele nedre tredel, eller bare i høyre hjørne? Hvis det bare er hjørnet som er tilfelle, da har jeg truffet omtrent der jeg vil i blindebukkredigeringa mi. Crappola deluxe skjerm - det er bare høyre hjørne. Kan si noe mer fornuftig når jeg kommer hjem og sjekket der. Tom Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Her er det fine detaljer nede til høyre på begge versjonene. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Joda, jeg ser antydning til tegninger der, selv på min temmelig usnobbete skjerm (har PC'en koblet opp til en 32" LCD TV). Fin stemning i bildet! Morgen eller kveld? www.imaging-resource.com har noen enkle testbilder på web, som er greie hurtigsjekker: Her skimter jeg så vidt en bitte-bitte-liten forskjell på 9, mens 5 og 7 begge fremstår helt svarte. Jeg lever med det, for når jeg endrer på dette får jeg enten et grått sortnivå, eller dårlig oppløsning i andre enden av skalaen - og alt lysegrått ser utbrent ut. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 ser detaljer, men det er en smørje av no slag.. om det er det som er hensikten så syntes jeg ikke det var særlig pent, om det skal være veldig gradvis overgang så er det noe feil med min skjerm Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ser detaljer i hjørnet på begge bildene! Fint bilde! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det er ingen problemer se detaljene nede i høyre hjørne på laptop'en min. Der er det også lett å se forskjellene i bildet som a_aa linker til. På den andre skjermen jeg har hjemme (en acer 19") så er høyre hjørne nesten igjengrodd - men ikke så ille som skrotet på jobben. Tom Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Høres ut til at jeg har oppådd omtrent det jeg ville, sånn i forhold til presentasjonen. Så da har jeg funnet meg en metode rundt problemet, inn til jeg finner en permanent løsning. Altså: 1. Redigere bildet sånn at det ser ok ut, i redigeringsprogrammet. 2. Dra ned Brightness og opp Saturation et del knepp. 3. Eksportere eller lagre for web. Litt over bekken etter vann, og ikke akkurat en nøyaktig metodikk, men bedre enn å ha null kontroll. Takk for hjelpa Og takk for tilbakemeldinger på selve bildet. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Dette liker jeg veldig godt! Lyset er herlig, og jeg liker komposisjonen bra også. Ser for øvrig også detaljer i begge versjoner – på en kalibrert 20" iMac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå