MD89 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hei! Har et problem med at brannmuren min i Windows Vista bare slår seg av, av seg selv. Det skjer nesten hele tiden, uten at jeg gjør noe spesielt. Mulig jeg ikke har haket av for noe på instillinger eller noe.. Jeg må i hvert fall slå den på og oppdatere hele tiden, ganske slitsomt. Det er ganske rart, så tviler på at det skal være sånn. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Momradn Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har du rapporter (Hijack This? Combo Fix?)? Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Har du rapporter (Hijack This? Combo Fix?)? Vet ikke, men ser ikke sånn ut. Har ikke hørt om noen av de greiene.. Lenke til kommentar
Momradn Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 HijackThis og Combo Fix NB! Ang. Combo Fix så burde du ikke bruke det med mindre du ViRKELiG vet hva du gjør eller hvordan du bruker det. Hijack This er lettere, men ikke gjør noe før du har fått noen til å se igjennom scan-loggen (Rapporten). Les instruksjoner på de oppgitte sidene for å få oversikt over hva programmene er og hva de brukes til Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 MD89: Akkurat kva du meiner med "slått av" er litt uklart. Må du inn på innstillingar for å sjå at den er slått av, eller får du melding om at brannmuren er av når du brukar Windows? Dersom det er sikkerhetssenteret som masar er dette vanleg, og underteikna har det deaktiver sjølv om eg kanskje ikkje bør oppmoda alle om å gjera det same. Dersom du trur problemet har med malware og gjera køyrer du veiledningen og poster logger her i din eigen tråd. Eventuelt kan du vurdere å bytte brannmur til anten COMODO eller Online Armor, då desse er rekna for å vera vesentleg sikrare enn Windows sin innebygde. Momradn: HijackThis og Combofix (særskild sist nemde) er program som blir brukt til malwarefjerning, noko det ikkje er openbart at trådstartar har. HijackThis og Combofix må alltid brukas berre med kyndig veiledning, då det elles kan øydelegge meir enn det gagnar. Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 MD89: Akkurat kva du meiner med "slått av" er litt uklart. Må du inn på innstillingar for å sjå at den er slått av, eller får du melding om at brannmuren er av når du brukar Windows? Dersom det er sikkerhetssenteret som masar er dette vanleg, og underteikna har det deaktiver sjølv om eg kanskje ikkje bør oppmoda alle om å gjera det same. Dersom du trur problemet har med malware og gjera køyrer du veiledningen og poster logger her i din eigen tråd. Eventuelt kan du vurdere å bytte brannmur til anten COMODO eller Online Armor, då desse er rekna for å vera vesentleg sikrare enn Windows sin innebygde. Momradn: HijackThis og Combofix (særskild sist nemde) er program som blir brukt til malwarefjerning, noko det ikkje er openbart at trådstartar har. HijackThis og Combofix må alltid brukas berre med kyndig veiledning, då det elles kan øydelegge meir enn det gagnar. Jeg går inn på Sikkerhetssenteret bare for å sjekke innimellom siden dette skjer. Og da kan det plutselig hende at brannmuren er slått av uten at jeg har gjort noe...det er problemet... Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) hm Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Merker du flere problemer? Du har bare 1 brannmur? Ingen andre spesielle problemer nei.. Har bare sånn vanlig brannmur som er på Windows Vista. Har ikke noe ekstra, om ikke Norton Antivirus har brannmur da.. men tviler på at det er det som gjør at Windows Brannmuren slår seg av... Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Det kan hende. Har du automatiske oppdateringer slått på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå