Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt grafikkort - SLI

Josso

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg pc for ca. 1 år siden i annledning Age of Conan release.

Da fikk jeg billig en Fjuitsu Siemens av jobben, som jeg skifta grafikkort og rambrikker i.

Nå er det tid for oppgradering, og med kun et mål; kunne kjøre Age of Conan best mulig.

Specs:

- Intel Core Quad CPU Q6600 @ 2.40ghz

- 4GB Ram

- GeForce 8800GT 1024MB

- Windows Vista Home Premium 32bit

Med denne speccen klarer jeg og kjøre AoC på High i 1400x900 oppløsning med brukbar fps (rundt 25fps på det dårligste)

Nå tenker jeg på og kjøpe et grafikkort til av det samme jeg har og kjøre i SLI, viss det er mulig?

Eventuelt, er det like greit og kjøpe et nytt skjermkort kanskje? Det er ikke så veldig god plass i kabinettet mitt, er det mye til og fra og skifte kabinett?

Jeg er ikke spesielt dyktig og oppdatert på pc fronten, så håper folk her inne kan hjelpe meg, og besvare mine spørsmål best mulig :)

Skrik ut om dere trenger flere opplysninger.

Takk for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på at den medfølgende strømforsyningen støtter SLI for det første (blir for svak). Du kan åpne døren og se på selve PSU enheten, der skal det stå hvilke verdier den leverer på 12V osv.

Tviler også sterkt at F/S selger desktops med nforce SLI brikkesett.

Disse 2 punktene bør mao sjekkes opp ;)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Skal sjekke ut ! :)

Men hva om jeg like greit bare kjøper et geforce 295x? Sjekka på Nvidia.com og fikk beskjed om at pc'en min kom til og score like over 13000 med det skjermkortet, og ca 11000 med 3dmarks på det jeg har nå. Er det stor forskjell?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...