Eldy Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvilken skjerm burde jeg kjøpe til cs 1.6? Crt er vanskelig å få tak i, bor i Bergen, noen som har en, bare pm. Noen som vet om noen gode LCD skjermer for cs/gaming? Helst over 75 hz Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvilken som helst, iom at folk spiller det på så lav oppløsning uansett Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Hvilken som helst, iom at folk spiller det på så lav oppløsning uansett Trenger høyere hz enn 75 uansett Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Si litt mer om hva du vil ha da.. Type? Størrelse? Budsjett? Osv.. Endret 14. mai 2009 av Demantios Lenke til kommentar
mkon Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Sett deg i sofaen forran en 40" 100 hz lcd tv. Da ser du sikkert godt nok og med et stort nok crosshair:P Lenke til kommentar
Moal Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 https://prisguiden.no/product.php?product_id=110253 eneste LCD med 120hz. Kommer straks på markedet. Viewsonic har også en, men den må bestilles fra USA. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 For det første, hvorfor trenger du en LCD-skjerm som har en oppdateringsfrekvens på mer enn 60hz? Alle kino-filmer har en oppdateringsfrekvens på 48hz, ettersom det er 48fps (bilder per sekund). Det er en mulighet å skru på vSync, og dette er noe du må gjøre på alle eldre spill på dagens maskiner. Uansett om du hadde hatt en skjerm som hadde hatt en oppdateringsfrekvens på 120hz hadde du sett at skjermen henger etter med dagens pc-er. Dette er fordi mange av dem kjører CS 1.6 på over 200fps. Og en pc-skjerm er ikke som en tv/crt-skjerm heller, grunnen til at CRT-skjermer har så mye høyere oppdateringsfrekvens er fordi de tegner bildet én pixel av gangen. Mens en LCD-skjerm har et progresivt bilde, altså den oppdaterer hele skjermen på en gang. På CRT-skjermer "henger" det siste bildet igjen mens skjermen blir tegnet på nytt, dette skjer ikke med en LCD-skjerm så vidt jeg veit, men hvis det er noen som er uenige er det bare å rette på meg. Og den LCD-skjermen fra Samsung som har 120hz oppdateringsfrekvens, har det så vidt jeg veit på grunn av at den skal brukes med 3d-brillene fra nVidia. Den viser to forskjellige bilder på 60hz hver, men siden det er så fort at vi ikke får med oss at de skifter, vil det fungere fint uten briller også. Og det er bare med brillene at man får den ønskede effekten. Riktig nok så er de to bildene veldig like, men sannsynligvis bare forskjøvet litt i forhold til hverandre så man får den ønskede effekten med brillene. Dette ble litt mye og kanskje litt vanskelig å lese, men i bunn og grunn så ser jeg ikke vitsen med å ha en skjerm som har høyere oppdateringsfrekvens enn 60hz ettersom vi oppfatter 48hz, og så lite som 25hz, som flytende bevegelser. Og vSync er en fantastisk oppfinnelse ettersom den justerer bildets oppdateringsfrekvens til skjermens oppdateringsfrekvens. Og nei, jeg tror ikke du går glipp av de "verdifulle" bildene du hadde fått med høyere oppdateringsfrekvenser. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Dette er snakk om CS 1.6 og du har tydeligvis ikke spilt dette spillet. Vennligst kom tilbake når du har 5 års erfaring med dette spillet med bruk av både LCD skjermer og CRT skjermer. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Her har faktisk Moal rett, selv om logikken tilsier noe annet. Mvh. Pensjonert 1.6 geek. Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Dette er snakk om CS 1.6 og du har tydeligvis ikke spilt dette spillet. Vennligst kom tilbake når du har 5 års erfaring med dette spillet med bruk av både LCD skjermer og CRT skjermer. Fantastisk bra svar. Jeg tror det er år og dag siden jeg har lest så mye vrøvl på en gang. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 bla bla bla.Dette ble litt mye og kanskje litt vanskelig å lese, men i bunn og grunn så ser jeg ikke vitsen med å ha en skjerm som har høyere oppdateringsfrekvens enn 60hz ettersom vi oppfatter 48hz, og så lite som 25hz, som flytende bevegelser. Og vSync er en fantastisk oppfinnelse ettersom den justerer bildets oppdateringsfrekvens til skjermens oppdateringsfrekvens. Og nei, jeg tror ikke du går glipp av de "verdifulle" bildene du hadde fått med høyere oppdateringsfrekvenser. Ja vsync er fint, men til 1.6 _trenger_ man 100fps og eller en oppdateringsfrekvens >100 dersom man skal bruke vsync, med mindre man alltid har spilt med 60fps/60hz og er vandt til det. Det _ser_ fint ut med vsync og 60hz, men det er ikke issuet her, det er spillbarheten. Å spille med 60fps og vsync kan kanskje sammenlignes med å spille med en mus som veier 5kilo. Det funker bare ikke. Jeg kunne prøvd meg med flere analogier, men jeg ser ikke poenget, det er umulig å forklare dette til noen som ikke har spilt spillet før. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 takk. noen som har crt til salgs?:pd Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 takk. noen som har crt til salgs?:pd http://www.finn.no/finn/bap/all/result?CAT...amp;keyword=crt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå