Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg setter opp en ny lenovo bærbar i vårt bedriftnett, og har kommet over ett problem som jeg ikke vet løsningen på. Maskinen er koblet mot ett domene, og ping, telnet, terminalserver; alt det andre ser ut til å virke, men jeg får ikke tilgang til web. Maskinen kjører xp sp3, og alle brannmur instillingene er lave, eller slått av. Andre maskiner med akkurat samme oppsett har ikke dette problemet. Jeg har satt spesifik dns addresse, og noen ganger får jeg opp linkene, men som oftest får jeg ikke opp noe. Har installert firefox, og får samme resultat der. Hvor bør jeg lete videre?

...hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør en telnet på port 80 mot f.eks. VG, tast inn en manuell HTTP-spørring, f.eks. "GET / HTTP/1.1".

Dersom det ikke går, må du nesten gå dypere ned i "eteren". Sjekk for eksempel innstillingene på ruteren/brannmuren som går mot internett, att. nettmaske er riktig, at du ikke har en hardkodet ARP-entry, osv. F.eks. Cisco ASA-brannmurer kan være frustrerende slik; ASA 5505-modellene har en lisensbegrensing på 10 innside-hoster som standard, og det vil da fungere flott, helt til du legger til en ekstra enhet på nettverket, og alt fungerer lokalt på maskinen, mens internett kun fungerer sporadisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...