toriamos Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kan man "sende" et bilde man har på pc`en til mobilen - for å benytte dette som bakgrunnsbilde på en eller annen måte? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Joda - fullt mulig det. Du må ha mail, bluetooth eller ir vel og merke. Send en mail til mobilmailen din, og legg til bildet du vil ha som vedlegg. Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Tja...... funka egentlig ikke da - mailen kom, med et vedlegg, men bare en beskrivelse av vedlegget (str) - har størrelsen noen betydning?, prøvde å sende et bilde på 66 kb....... hmmm det er kanskje litt mye ja - hvordan komprimere et bilde på beste måten da, om man har tenkt å bruke det som bakgrunn på en Nokia 6610? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hmm.. er ikke sikker med 6610. Jeg har 7650 som har symbian, så det er mulig at det er noe med det. Size does matter (hehe), men ikke på hvordan bakrunnsbildet blir seende ut. Dersom du går til en side som har muligheten for å gjøre om .jpg bilder til mer passende formater, kan du ta det derfra.. dyrt da.. Sjekk ut eurobate eller telenormobil. Men dersom har jeg forstått deg rett, så er det vedlegget du har problemer med. Forsåk å sende bildet på forskjellige måter (sett inn bilde og sett inn vedlegg) Eksprimenter litt Lenke til kommentar
hei_det_er_robin Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hvis du skal gjør .jpg bilder mindre, kan du jo bruke gode gammeldagse paint!! Markere bildet og dra i fra nedre høyre hjørne til det er på størrelsen 130 x130 pixel... denne informasjonen ser du helt nederst til høyre.. Sikkert noen skrivefeil der, men jeg er trøtt!! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 En annen ting man kan gjøre er å legge et bilde på 128x128 pixler (dette er vel standard på de fleste nokiatelefoner) ut på nettet og legge inn andressen for denne linken under tilkobling. Da lastes bildet utomatisk ned og man kan lagre det på telefonen og bruke det som bakgrunnsbilde. Lenke til kommentar
hei_det_er_robin Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 En annen ting man kan gjøre er å legge et bilde på 128x128 pixler (dette er vel standard på de fleste nokiatelefoner) ut på nettet og legge inn andressen for denne linken under tilkobling. Da lastes bildet utomatisk ned og man kan lagre det på telefonen og bruke det som bakgrunnsbilde. På 6610 er visnings område på skjermen 128 x 128 pixels men egentlig oppløsning er 130 x 130 Pixels... (etter det jeg har lest) og man skal visstnok få bedre bilder ved å lagre dem i 130 x 130 pixels.. Det er ikke akkuratt synlig, men.. F.eks. Kanskje du får med hele pupillen på en person isteden for et hvitt øye uten svart prikk i!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå