drsrob Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har idag en kablet NextGentel router ( Speedtouch )med bredbånd til en stasjonær PC + en laptop. Ønsker å knytte laptopen opp til trådløs med DIR655 som kobles bak NextG routeren, mens jeg vil beholde den faste kablen til den stasjonære. Dvs jeg rører ikke Speedtouchen i det hele tatt. Jeg fikk gjort Quick Installasjonen på Dir655 som beskrevet og satt opp WPA security og SSI navn, også oppgraderte firmwaret. Alle lys blinker riktig men jeg får ikke kontakt med trådløse nettverket fra PC'n med SSI navnet jeg ga den. Dvs den finner ikke spor av trådløs nettverk i det hele tatt. jeg har hatt laptopen opp på trådløs før via "andre" i blokka der jeg bor ( kom opp helt automatisk ), så nettverkortet burde være ok . Har noen noe tips til meg ? takk! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvis du ser andre trådløsnett og ikke DIR-655 så kan det skyldes at den sender på en kanal du ikke har (12 eller 13?). Dette skyldes i såfall at du har USA valgt på nettverk i PC. Du kan da rette dette ved å bytte kanal i router eller helst, endre i PC. Får du ikke inn andre nettverk så er det trolig PC som har problemet. På laptop må en som regel aktivere trådløs med en bryter eller tast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå