Gjest Noia_for_følelser Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hver gang jeg blir kjent med noen av det motsatte kjønn og merker at jeg liker de får jeg skikkelig noia. dette gjelder både på nettsjekking og når jeg treffer de irl. Hvis jeg merker at noen blir interessert trekker jeg meg som regel unna og lurer på hva vedkommende vil meg. Savner det å ha noen i livet mitt og vil ikke ha det slik. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Litt mer bakgrunnsinfo hadde vært flott. Har du blitt såret før? Har du alltid hatt det sånn? Klarer du å pinpointe noiaen til noe konkret? Hva er du redd for skal skje? Endret 14. mai 2009 av Smurstafa Lenke til kommentar
introspector Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hver gang jeg blir kjent med noen av det motsatte kjønn og merker at jeg liker de får jeg skikkelig noia. dette gjelder både på nettsjekking og når jeg treffer de irl. Hvis jeg merker at noen blir interessert trekker jeg meg som regel unna og lurer på hva vedkommende vil meg. Savner det å ha noen i livet mitt og vil ikke ha det slik. Kanskje litt innlysende svar, men... det eneste du kan gjøre er å finne ut av hvorfor du trekker deg unna/blir mistenksom. Opplevelser fra tidligere forhold? Rydd opp i følelsene derfra før du forsøker å gå videre. Dårlig selvtillit? Jobb med å styrke denne. Osv, osv. Folk flest vil deg neppe noe vondt, selv om det er lett å falle inn i mønster der man ikke stoler på fremmede eller nye bekjente om en har noen røffe erfaringer bak seg. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvis jeg merker at noen blir interessert trekker jeg meg som regel unna og lurer på hva vedkommende vil meg. Burde kanskje ikke innrømme dette på vanlig konto, men jeg kjenner til det. Et par eksempler fra min fortid: (1) Dame jeg knapt har snakket med før begynner å flørte litt - jeg er lite responsiv og forteller meg selv at hun bare leker litt med meg. (2) Fremmed dame begynner å prate med meg på et utested - jeg lurer på hvem hun er, om hun er noen jeg har truffet før, om hun tror jeg er en annen person hun er der for å møte, og andre tullete tanker. Jeg ser det slik (Star Trek-inspirert): -------------------------------------------- Våpenoffiser: Captain, incoming Woman! Kaptein: Shields up!! -------------------------------------------- Det kan være mange årsaker til at det ble slik, men fortiden holder en bare tilbake hvis den får lov til det (</psykobabbel>). Man kan prøve å justere hodet sitt litt med f.eks. affirmations eller neuro-linguistic programming (NLP). Dette kan kanskje gjøre det lettere å skaffe seg de nødvendige positive erfaringene og en opplevd forbedring av livssituasjonen. Generelt, kan du justere tankene dine følger følelsene etter - og med kontroll på følelsene blir det enklere å handle på hensiktsmessige måter. Har man det virkelig ille bør man kanskje vurdere å oppsøke profesjonell hjelp... det er synd det skal være så mye skam knyttet til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå