Gå til innhold

keyboard vs mus og tastatur.

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye bedre det er å holde på med fl\reason osv nå man spiller på keyboard i forhold til mus og tastatur.

Noen som kan fortelle meg egne erfaringer, evt tips.

Vurderer å låne ett ok keyboard, og synes det er litt slit å lage sang ved hjelp av mus etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor mye bedre det er å holde på med fl\reason osv nå man spiller på keyboard i forhold til mus og tastatur.

Noen som kan fortelle meg egne erfaringer, evt tips.

Vurderer å låne ett ok keyboard, og synes det er litt slit å lage sang ved hjelp av mus etc.

Det jeg faktisk ser som hovedfordel med å spille inn instrumentdeler med keyboard, istedet for å taste dem inn med musa, så er det ikke arbeidsflyten, men det faktum at alt som du har spilt inn med et keyboard vil høres mye mere levende ut, enn hva du klikker inn med musa.

For å svare på akkurat ditt spørsmål: Det kommer mye an på hvor god du er til å spille! Det er faktisk ikke verdens enkleste ting å få til timingen når du spiller inn på keyboard, så i et tidlig stadie kan faktisk keyboard være mere tungvint, siden du må gjøre mange innspillingsforsøk. Men så snart du behersker keyboardet, så er det uten tvil en høy effektivisering av arbeidet du oppnår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...