Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vi som kom opp i R2 skriftlig eksamen 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler meg skikkelig dum nå! Gikk dårlig med meg, klarte ikke å tenke i det hele tatt.. Har 5 i standpunkt, så jeg går nok en del ned :( Når jeg var ferdig tenkte jeg bare "jaja, del 1 gikk iallefall fint" men nå ser jeg jo at jeg har fått feil svar på Volumet av den pyramiden....:(

Nå er jeg bare deppa og har lyst å grave meg ned i et hull

 

Er det ingen her som valgte alternativ 2 på oppgave 4? ;(

 

Jeg gjorde den, men angrer nå i etterkant.....

Endret av kristinariebe
Lenke til kommentar

Syns også prøven var ganske lett, spesielt del 1. Er nok allikevel noe smårusk i tillegg til at jeg ikke rakk å fullføre induksjonsbeviset på 5 d).

 

Jeg satt tiden ut, men behøvde ikke å stresse.

 

Hvordan gikk 5a, igjen? Var det den med trekanter, isåfall tegnet jeg trekanter og telte opp...

 

Man kunne vel også bruke formelen som ble oppgitt i b). Altså: An = n(n+1) / 2

Endret av tuned
Lenke til kommentar

Hadde ikke R2 selv, hadde 3MX, men en del kamerater av meg har hatt R2 i dag. Også de mente at den var overaskende lett. 3MX-eksamenen min var òg mistenkelig lett, i forhold til de 5-6 eksamenssettene jeg har regnet fra tidligere år, de fleste oppgavene lå på rundt nivået til 2-er-oppgavene i Cosinus-boken.

Lenke til kommentar

Vet noen om de sjekker kladden?

 

Jeg klarer til vanlig absolutt alle vektoroppgaver, men suger på resten. Derfor er jeg nå forbanna, pga jeg mest sannsynlig mister poeng på del 1. Når vi skulle skrive likningen til planet skrev jeg i kladden riktig svar, men når jeg skulle innføre begynte jeg å nabbe meg ved å begynne å lure hjernen min på en eller annen måte og trodde altså det var feil.

 

Fant ut at det var riktig i del 2 selvfølgelig, og spurte i besvarelsen om sensor kunne sjekket i kladden for å se at jeg hadde rett på 2c).

 

Eller kaster de bare kladden?

 

Skjønner forøvrig ikke hvordan dere synes prøven var lett, når jeg slet med nesten alt i del 2 :(

Lenke til kommentar

Jeg syns også eksamen var veldig enkel og til tider banal! Hvorfor ikke la oss tenke litt selv, og ikke bare forklare noe som nettopp har blitt forklart. Tenker spesielt på diff.likningen i oppg 3. Kjente jeg ble litt irritert der jeg satt. De fleste elever burde vært i stand til å sette opp den diff.likningen selv, med de opplysningene vi fikk. Hvorfor undervurderer de oss sånn?

 

Irriterende at eksamen var så lett, for da henger nok 6ern veldig høyt. Og jeg vet at jeg har to slurvefeil. På oppg 1e glemte jeg å finne konstanten C. Jeg så ikke at vi fikk oppgitt y(0) = 5. Og på oppgave 1f glemte jeg å legge til C på integralet. Regner med at jeg vipper ned til 5 da.... :ermm:

 

Ang oppg 5: Jeg så på hvert av trekanttallene som en aritmetisk rekke. Det n-te trekanttallet (An) tilsvarer da Sn i formelen for summen av de n første leddene i en aritmetisk rekke.

 

Noen andre som tenkte på samme måte, eller var jeg helt på bærtur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...