Are.......... Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Å herregud! Lett eksamen? Ferdig på 3 timer? Ble ikke ferdig i det hele tatt jeg. I tillegg klarte jeg ikke oppgave 5 eller noe annet enn a på oppgave 3. Huff. Noen som kort kan si hvordan man regnet ut rekken på oppgave 5a? Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Er det ingen her som valgte alternativ 2 på oppgave 4? ;( Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Jeg satt tiden ut, men behøvde ikke å stresse. Hvordan gikk 5a, igjen? Var det den med trekanter, isåfall tegnet jeg trekanter og telte opp... Gjorde 4I Endret 20. mai 2009 av madsc90 Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 5a var den med trekanttall ja. Hørtes ikke så dumt ut å telle opp. Huff, jeg må lære meg å tenke utenfor "boksen". Lenke til kommentar
kristinariebe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Jeg føler meg skikkelig dum nå! Gikk dårlig med meg, klarte ikke å tenke i det hele tatt.. Har 5 i standpunkt, så jeg går nok en del ned Når jeg var ferdig tenkte jeg bare "jaja, del 1 gikk iallefall fint" men nå ser jeg jo at jeg har fått feil svar på Volumet av den pyramiden.... Nå er jeg bare deppa og har lyst å grave meg ned i et hull Er det ingen her som valgte alternativ 2 på oppgave 4? ;( Jeg gjorde den, men angrer nå i etterkant..... Endret 20. mai 2009 av kristinariebe Lenke til kommentar
tuned Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Syns også prøven var ganske lett, spesielt del 1. Er nok allikevel noe smårusk i tillegg til at jeg ikke rakk å fullføre induksjonsbeviset på 5 d). Jeg satt tiden ut, men behøvde ikke å stresse. Hvordan gikk 5a, igjen? Var det den med trekanter, isåfall tegnet jeg trekanter og telte opp... Man kunne vel også bruke formelen som ble oppgitt i b). Altså: An = n(n+1) / 2 Endret 20. mai 2009 av tuned Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hadde ikke R2 selv, hadde 3MX, men en del kamerater av meg har hatt R2 i dag. Også de mente at den var overaskende lett. 3MX-eksamenen min var òg mistenkelig lett, i forhold til de 5-6 eksamenssettene jeg har regnet fra tidligere år, de fleste oppgavene lå på rundt nivået til 2-er-oppgavene i Cosinus-boken. Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Kan de gi mindre uttellling for oppgaver om mange får bra resultat, altså at det blir vanskeligere å oppnå en god karakter? Har bare hørt om det motsatte, jeg. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Det vanlige er vel at alle blir rettet før karakterene blir satt. Er det inflasjon i 5-ere og 6-ere, blir gjerne nivået justert opp et hakk. Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Så den forklaring at årets kull tilfeldigvis er mye flinkere i matte er ikke et alternativ, altså? Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Vet noen om de sjekker kladden? Jeg klarer til vanlig absolutt alle vektoroppgaver, men suger på resten. Derfor er jeg nå forbanna, pga jeg mest sannsynlig mister poeng på del 1. Når vi skulle skrive likningen til planet skrev jeg i kladden riktig svar, men når jeg skulle innføre begynte jeg å nabbe meg ved å begynne å lure hjernen min på en eller annen måte og trodde altså det var feil. Fant ut at det var riktig i del 2 selvfølgelig, og spurte i besvarelsen om sensor kunne sjekket i kladden for å se at jeg hadde rett på 2c). Eller kaster de bare kladden? Skjønner forøvrig ikke hvordan dere synes prøven var lett, når jeg slet med nesten alt i del 2 Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Om jeg ikke husker helt feil så prøver de å normalfordele karakterer i det norske skolesystemet? Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Skolen tar vare på kladden, i tilfelle sensor ønsker å sjekke noe. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Kladden skal bare tas vare på hvis man går før 14, så nei...? Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Var ihvertfall det assisterende rektor fortalte min klasse før vi fikk begynne. Skolen var visst pålagt å ta vare på kladden i en viss periode. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg sleit, som forventa, med del 1 (formen er ikke helt god og hodet hang ikke med), men del 2 gikk fint. Noen som har en antagelse til hvordan poenget fordeles mellom del 1 og 2? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Leverer man klokken 14, trenger man ikke å levere kladden i det hele tatt. Jeg har aldri trengt det i hvert fall (sitter alltid tiden ut stort sett). Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg sleit, som forventa, med del 1 (formen er ikke helt god og hodet hang ikke med), men del 2 gikk fint. Noen som har en antagelse til hvordan poenget fordeles mellom del 1 og 2? Er vel kanskje 40/60, eller? Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg sleit, som forventa, med del 1 (formen er ikke helt god og hodet hang ikke med), men del 2 gikk fint. Noen som har en antagelse til hvordan poenget fordeles mellom del 1 og 2? Sannsynligvis omtrentlig 2/3 - da det er tidsforholdet mellom dem. Lenke til kommentar
mkgk Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg syns også eksamen var veldig enkel og til tider banal! Hvorfor ikke la oss tenke litt selv, og ikke bare forklare noe som nettopp har blitt forklart. Tenker spesielt på diff.likningen i oppg 3. Kjente jeg ble litt irritert der jeg satt. De fleste elever burde vært i stand til å sette opp den diff.likningen selv, med de opplysningene vi fikk. Hvorfor undervurderer de oss sånn? Irriterende at eksamen var så lett, for da henger nok 6ern veldig høyt. Og jeg vet at jeg har to slurvefeil. På oppg 1e glemte jeg å finne konstanten C. Jeg så ikke at vi fikk oppgitt y(0) = 5. Og på oppgave 1f glemte jeg å legge til C på integralet. Regner med at jeg vipper ned til 5 da.... Ang oppg 5: Jeg så på hvert av trekanttallene som en aritmetisk rekke. Det n-te trekanttallet (An) tilsvarer da Sn i formelen for summen av de n første leddene i en aritmetisk rekke. Noen andre som tenkte på samme måte, eller var jeg helt på bærtur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå