Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tysk Eksamen for VG2 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ha tysk 2 til tirsdag jeg og. Prøver for det meste å skrive noen tekster, og få dem rettet. Tror det kan være lurt å ha med noen helt korrekte konjuktivsetninger som man kan bruke i ulike sammenhenger. Det skal visst heve nivået på teksten din en del, hvis du får det til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet et par tekster og fått de rettet av tysk lærere, noe annet en det har jeg ikke gjort.

Er vanskelig å lære seg noe serlig på så kort tid synes jeg. Men det hjelper vel å skrive litt.

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar
Hva bruker dere den siste lesedagen til?

Har skrevet en tekst også skal jeg på trening. Skal legge inn det jeg trenger på minnepennen etterpå. Jeg foreslår et søk på "wikitaxi" på google ;) Det kan være interessant.

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg anbefaler ALLE sammen å skrive mye. Lag dere en huske liste for i morgen! Hadde selv 3 i standpunkt i VG2, og har etter det strøket 2 ganger på tysk 2 eksamen, pga jeg prøver å finne lette utveier. ikke bruk tekster som allerede er skrevet, heller ikke bruk oversettingsprogram, stol på dere selv. Dette blir tredje gang. har gått til privat lærer i 1 år nå så håper at denne gangen skal det gå.

Lykke til alle sammen.:)

Lenke til kommentar

Planen min for i morgen:

1. Gå løs på oppgave 4*(Jeg går ut ifra at det blir like mange oppgaver som fjor årets eksamen, som vi forøvring hadde på heldagsprøva.)

2. Ta en luftepause*

3. Begynn på oppgave 1*

4. Begynn på oppgave 2*

5. Begynn på oppgave 3*

6. Les igjennom og rett eventuelt feil som jeg føler/ser at er feil.(Her er det sikkert mange feil som jeg ikke ser. Så blir sikkert retting til siste slutt)

*Spis og drikk når jeg føler for det

edit: en liten(stor) feil i lista

Endret av Sjuki
Lenke til kommentar
Planen min for i morgen:

1. Gå løs på oppgave 5*(Jeg går ut ifra at det blir like mange oppgaver som fjor årets eksamen, som vi forøvring hadde på heldagsprøva.

2. Ta en luftepause*

3. Begynn på oppgave 1*

4. Begynn på oppgave 2*

5. Begynn på oppgave 3*

6. Begynn på oppgave 4*

7. Les igjennom og rett eventuelt feil som jeg føler/ser at er feil.(Her er det sikkert mange feil som jeg ikke ser. Så blir sikkert retting til siste slutt)

*Spis og drikk når jeg føler for det

I fjor var det 4 oppgaver.

1 norsk oppgave (forstå tekst)

2 skrive et budsjett

3 skrive 2 mailer

4 langsvar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...