Mr.Anki Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hei, Siden det er hjelpetråder for ulike eksamener her på forumet lager jeg en for Tysk eksamen for VG2. Noen som har tips til hva en bør øve på? Hva slags typeoppgave bruker å kommer? Skrive en lengere tekst? Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Skulle ønske eg kom opp i tysk . De er i alle fall garanterte å måtte skrive ein lenger tekst. I tillegg må de sikkert lese ein tekst på tysk, for deretter skrive på NORSK kva teksten handlar om. Slik har i alle fall dei eksamensetta vi har hatt til tentamen vore. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg har eksamenssettet fra i fjor liggende hvis du er interresert. Dette er da for tysk nivå 1 Mangler riktignok vedlegget som 2 av oppgavene baserer seg på, men da kan du ihvertfall se hva oppgavene går ut på Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Bare å poste oppgaver som har vært før Hvilken dag er det dere skal opp? Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Eksamen er 26/5 for tysk II. Er det noen som kjenner til noen programmer på PC som kan være hendige å ha og som ikke er avhengig av internettilknyttning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Kom også opp i tysk! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Heldigvis er det en liten stund til eksamen da! La oss diksutere hva som er viktig når en skriver tysk. Selv suger jeg! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Et program som retter gramatikk og slikt hadde vært veldig fint ja! Du er ikke den eneste som suger epshopp Endret 14. mai 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Kom opp i tysk 1, skal ha eksamen tirsdag. Kan anbefale oversettelsesprogrammet Promt, beste/mest avanserte oversettelsesprogrammet. Har det selv, skal nok ikke bruke det, men men. Noen som har hatt eksamen i tysk 1? Eller skal ha den før tirsdag? Lenke til kommentar
Apx Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 tidligere eksamensoppgaver kan lastes ned fra udir sine sider Eksamensoppgaver (bare søk etter tysk der) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Kom opp i tysk 1, skal ha eksamen tirsdag. Kan anbefale oversettelsesprogrammet Promt, beste/mest avanserte oversettelsesprogrammet. Har det selv, skal nok ikke bruke det, men men. Noen som har hatt eksamen i tysk 1? Eller skal ha den før tirsdag? Har det mulighet for å oversette fra norsk til tysk? Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg aner ikke, kanskje det kommer noe sånt. Var ikke noe av det på heldagsprøven. Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Største nedturen i år i hvert fall, og i tillegg ønsket jeg å komme opp i matematikk R1 istedenfor. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med grammatikken... Kom forresten opp i engelsk i vg1, tysk i vg2 og så er det 99,99% for norsk hovedmål. Jeg synes det er jævlig teit at jeg skal komme opp i språkfag da jeg har valgt realfag Lenke til kommentar
Apx Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg skal begynne å øve i morgen. Jeg tror det lønner seg å skrive mest mulig før eksamen og kanskje se litt på grammatikken også. Jeg skal prøve å skrive en liten tekst hver dag og få den rettet av tysklæreren for å venne meg til å skrive tysk. Ellers så skal jeg finpusse litt på grammatikkoversikten min. Tror også det kan lønne seg å lese og oversette noen tekster fra tyskboken. Vi får garantert en tekst på ca. 1-2 sider som vi må får spørsmål fra. Vi får heller ikke bruke elektronisk ordbok (clue osv.) så det gjelder å greie oversettelsen uten å slå opp alt for mange ord. Hvilken karaker ligger folket her ann til i tysk? Jeg vipper selv mellom 5 og 6. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Er du sikker på at vi ikke får bruke ordbøker på maskinene? Her har vi ikke annet en det. Du har jo ikke noe å bekymre deg for, med toppkarakterer. Jeg ligger på 3'ern : / Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Clue må vi få lov til å bruke?! For ellers så går alt til h***. Går jo femti ganger fortere å lete opp der enn i boka... Ligger faktisk på 3ern selv Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 De har lov å bruke digitale ordbøker som omset eitt og eitt ord, men ikkje program som omset heile setningar. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Her bruker vi Ordnett Pluss som ordbok. Men jeg skulle hatt et program som kunne oversette hele setninger. Noen som vet om et slikt program? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 I Buskerud bruker vi Wordfinder! Får 3 ern i standpunkt. Men tok meg egentlig ferie i tysken dag jeg var ferdig med tentamen, fordi jeg anså sjansen for Tysk så liten atte! Vel.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Wordfinder oversetter bare ett og ett ord eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå