Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

noe problemer med nettet. dns ellerno ?

Anbefalte innlegg

Dette gjelder for en stasjonær PC med XP SP3

Hadde nylig noe problem med netverket. Jeg har bare brukt trådløst nett og det har funket fint til nå nylig. Plutselig stoppet tilkoblingen og når je reparer tilkoblingen fikk je max 3sek med internet før det forsvant igjen. Så kjøpte nytt kort som je erstattet og håpet at det fikset problemet. Driveren til det kortet er instalert.

Fikk også opp noen feilmeldinger fra nettverksdriveren til gamle kortet om .dll fil men det påvirket ikke nettverket noe. Denne meldingen kom vel like etter SP3. Lastet ned den filen og slik men ingen virkning.

Tilkoblingen til nettet våres gikk helt greit. Det er kontakt og jeg får lastet ned med Torrentprogram som bitlord, og kommer inn på world of warcraft for å sjekke at det er noe internet. Eneste er da at jeg får ikke bruke noe nettlesere, internet explorer eller opera. Kommer heller ikke inn på msn.

Snakket med noen som gikk it spå skolen og de nevnte at det kunne være noe problem med dns.

Lite peiling på data som jeg har må je henvende meg til dere =)

Takk på forhånd for all hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke MSN virker så tror jeg det kan være brannmur som er problemet.

Sjekk softwarebrannmuren din og se om nettleserne og MSN er med i unntaksreglene som gjør at de får aksess til internett.

Alternativt kan det være trøbbel med DNS og da kan du prøve i dosvindu (CMD):

netsh winsock reset

Du kan sjekke om DNS er problemet ved å prøve ipadressen til VG.

http://193.69.165.21 = http://vg.no

Lenke til kommentar

Eneste som egentlig er nytt er bare at jeg har byttet ut nettverskortet og instalert den driveren selvsagt. brannmur instillinger og slik skal vel fortsatt være det samme da og alt skal vel gå som normalt.

De programmene je kan nevne det funker på er world of warcraft og torrent nedlasting.

Men internet explorer og opera funker ikke. den bare står å laster og kommer ikke inn på noen side. Andre programmer som avg og curse client (wow addon program) får heller ikke tilkobling

edit : slik det står til nå ser det ut til å funke bra. Jeg kommer meg inn på nettet og msn. Noe veldi treigt/står stille i noen perioder. Får se hvordan det utvikler seg.

Kan hende det var det med netsh winsock reset som hjalp, når jeg da restartet PCn virket det ikke i starten men begynte å komme seg etterhvert. Isåfall takker la7dfa for det.

Endret av Martinzen
Lenke til kommentar

har du noen ide om hvordan jeg kan lete etter hvilket program som kan være feilen ?

Nettet er nå helt borte igjen på nettleserne og je prøvde den reset greia uten hell. Ellers funker ting som wow og torrents som vanlig

Lenke til kommentar

Er XP jeg har ja. Har ikke prøvd det du nevnte enda. Tror ikke jeg skal ha noe virus ellerno.

Men, jeg prøvde bare å avinstalere avg og når det var gjort var alt normalt. alt funket. Kom meg inn på internet, msn, wow etc.

Endret av Martinzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...