Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kva eksamen kom du opp i?

Anbefalte innlegg

Enig, denne eksamenen var mye vanskeligere enn det vi har fått utdelt fra tidligere år.

Oppgave 2 på del 1 var ganske vanskelig. Jeg har lært å bevise pytagoras slik:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
400px-Pythagproof.svg.png

så var ganske irriterende å måtte gjøre det på en annen måte. Jeg fikk til a og c greit, men b sånn halvveis. Det gikk, men beviset mitt er nok ikke godt nok.

Ellers var resten greit. Oppgave 5 var ganske tidkrevende, og til tider forvirrende, men jeg tror jeg kom i mål. Følte jeg svarte ganske bra for meg.

Oppgave 3 og 4 var jo ganske "standard" om man kan si det slik. Har løst lignende oppgaver ofte. (selv om jeg fortsatt kan ha gjort feil. :p)

Jeg håper på 6, men jeg føler meg ikke så sikker som jeg pleier, da det er mye som kan ha gått feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det meste gikk bra utenom oppgave 2 på del 1 og oppgave 5 på del 2.

Tror ikker beviset mitt på oppgave 2 var godt nok. På oppgave 5 ble det knapt med tid, så måtte hoppe over de som var mest forvirrende og tidskrevende.

Lenke til kommentar
Men søren, hva ville de frem til på Oppgave 4 Alternativ 1 e)? Ulike verdier for f(x)=9x+b, hva faen?

Tror de mente hvilke verdier av B som gjorde tre krysningspunkter på grafen. Mener å huske at det ble verdiene mellom de to tangentene med stigningstall 9. Altså B-verdier fra -11 til -7 eller noe sånt, husker ikke nøyaktig.

Lenke til kommentar
Men søren, hva ville de frem til på Oppgave 4 Alternativ 1 e)? Ulike verdier for f(x)=9x+b, hva faen?

Tror de mente hvilke verdier av B som gjorde tre krysningspunkter på grafen. Mener å huske at det ble verdiene mellom de to tangentene med stigningstall 9. Altså B-verdier fra -11 til -7 eller noe sånt, husker ikke nøyaktig.

Var det jeg trodde :)

Når får vi vite karakterene? Kommer det på karakterarket?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...