Arne Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Kolsyrsaft med kaldlaugslegleikar snjoka vegen frå nedvarmings-haldaren er ei fæsleg rjomagraut. BM: Her var det mange gode svar. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Fra NN til NN da: Her var steike-snuse mange jævlege responderingsinnlehj BM: Fotspor under helvete mister meningen uansett Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hø, den setningen jeg skrev i sist innlegg var da på bokmål... Uansett, NN: Tråkjingsmerkje under brennjamns-plassnaden missar meinhugleiken trugsmålsbevisst. BM: Den frynsete katten hoppet skrattende fra stolen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) NN: Fryns-kjetto spratt skrattande frå sitjeapparatet. BM: Det var blitt dag allerede da faren skulle tørke bamsemums av taket. Endret 27. mai 2009 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 NN: Det var vorti dag allereie då faren skule tørke bamsmums tå take BM: Den lange stigen var så å si grønn av misunnelse. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Den lange stegen var so og sei grøn av misunnelse. BM: Jeg har stort utstyr nedentil, hammeren min henger i beltet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 NN: Eg har fælsleg svært verkty på undasio, hammaren min heng i selen. BM: Det var fælt å se fisken sprette for langt. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Seriøst, detta blir for dumt. Å uttrykka seg for at nynorsk er så forbanna gresk. Eksempel: BM: Den frynsete katten hoppet skrattende fra stolen. Matzty skriv: NN: Fryns-kjetto spratt skrattande frå sitjeapparatet. Den frynsete katten hoppa skrattande frå stolen. Slik kan det lett skrivast. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) NN: Det er frykteleg å sjå fiskjen spretje for snygt! BM: Tannkrem er for tapere, hull er for menn! Seriøst, detta blir for dumt. Å uttrykka seg for at nynorsk er så forbanna gresk. Eksempel: BM: Den frynsete katten hoppet skrattende fra stolen. Matzty skriv: NN: Fryns-kjetto spratt skrattande frå sitjeapparatet. Den frynsete katten hoppa skrattande frå stolen. Slik kan det lett skrivast. Herregud mann, er du dum? Dette er lekeplassen, dette er på gøy. Endret 27. mai 2009 av xersess Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ja, eg veit det. Men uansett så blir det "mobbing" av nynorsken. Det blir det samme som at folk skulle ha skrive: BM: Moske je skal koke mig nogre kartoffler til middag" da bokmål er ei fornorska utgave, men framleis basert på dansk. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Ingen som ser på bm på den måten untatt oss få nynorskingar, men det kunne jo vore ein god ide til neste leik, når nynorsken dominerar og bm-en er svak. Synest uansett at vi burde ha så pass sjølvironi at vi kan mobbe nynorsken litt, og tulle den litt til, liksom BM: Tannkrem er for tapere, hull er for menn! Endret 27. mai 2009 av xersess Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Snakkar nynorsk sjølv, men syns me bør ha såpass sjølvironi, som xersess seier. Det er jo morsomt! NN: Skurekrem e fø tapara, hol e fø karar! BM: Det er godt med chips etter middagen. Endret 27. mai 2009 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) NN: Potetkonsistens i flakform smakar høgst ypperleg etter torsketinga! BM: Vi har da ingen igjen. Alle sauene sprang til fjells, og sauebjellene ringte så høyt at jeg fikk vondt i hodet. Vi må tøye grensene litt, skal det bli morosamt. Førstepost er endra og tilpassa meir dei svara som allerede har blitt posta så vi får berre holde det gåande slik det er. Stå på! opnar gjerne for fleire "ikkje-nynorsksnakkande folk" til å komme med håplause tolkningar, jaudå. Endret 28. mai 2009 av jonaz91 Lenke til kommentar
xersess Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) NN: Vi har då ingen at! Alle ullballedyra laup te fjella, og bjellane ringde so høgt at eg kjende krutt i skrokjen! BM: Fyrstikker tenker ikke langt nok til at flammen brenner helt inn. Endret 28. mai 2009 av xersess Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Matzy: Nå er det jo strengt tatt ingen som snakker nynorsk da. Men jeg forstår poenget ditt. Hvis noen vil lage en tråd som heter "Bokmål-tråden i en helt ny dimensjon", så vær så god! NN: Brenningsstakjar tykkjer tvillegsamt åt nok dess eld-lufta eldar innsleg. BM: Hvordan skal man få brenneneslesuppen til ikke å smake sterkt? Endret 28. mai 2009 av Arne Lenke til kommentar
abe027 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Korleis skal man få brenneslesuppa til ikkje å smaka sterkt? God øving til nynorsk tentamen Lenke til kommentar
xersess Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 NN: God øving for nynoregstentamen, lyt eg få sagt. BM: Jeg har endelig fått internett tilbake, det forsvant sånn plutselig i stad, liksom. Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Eg har endeleg motteke internettsignal att, da forsvant høgst uforventa for ei stond sia, jau da gjorde da. Jeg fikk lyst å se på Løvenes Konge, spise godteri og leke med shampooen til mamma på en gang! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 NN: Eg fekk eit lyt for å sjå løvanes rex, ete digg og leike med hårvaskekremen til mor mi på ein gong! BM: Nå stikker jeg snart, jeg skal kose meg med film og taco med noen venner i dag, det blir sikkert gøy, ass! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 NN: No går eg snjorjamt ut hengsleplata i veggen, eg skal jamnføre ha da skøy med bevegings-innspelingar og heimelaga krotakaka med nokre vener denne Frøys dag, det vert sikkert skøylegsamt, eller kva tykkjer einkvan? BM: Den smarte Pizzaen lå på bordet i lag med den svært fristende flasken med brus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå