jonaz91 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Hei og velkommen til den store nynorsk-leiken. Den fungerar slik at etter du har oversett den første linja til nynorsk skal du komme med eit eksempel på bokmål som nestemann skal oversette igjen, osv. Ser det utviklar seg litt i den tullete retninga, noko som forøvrig er særs positivt. Vi må tøye grensene litt, skal det bli morosamt. Tråden er endra og tilpassa meir dei svara som allerede har blitt posta så vi får berre holde det gåande slik det er. Stå på! opnar gjerne for fleire "ikkje-nynorsksnakkande folk" til å komme med håplause tolkningar, jaudå. Eks: Jeg har vært i skogen Brukar1: Eg har vore i skogen. Jeg elsker å løpe Brukar2: Eg elskar å springe Jeg blablabla etc.... Lat oss byrja!!! Første setning og oversette: Jeg skjønner meg ikke på de ufattelig syke menneskene Endret 28. mai 2009 av jonaz91 Lenke til kommentar
eLangedal Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg skjønner meg ikke på de ufattelig syke menneskene NN: Eg skjønar meg ikkje på desse ufatteleg sjuke menneska. BM: Jeg har en hemmelighet. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 NN: Eg har ein løyndom BM: Virkligheten er å se ut vinduet. Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 NN: Røyndomen er å sjå ut vindauget. BM: Jeg ber om unnskyldning for min talentløse oppførsel Lenke til kommentar
eLangedal Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) BM: Jeg ber om unnskyldning for min talentløse oppførsel NN: Eg orsakar for min talentlause åtferd. BM: Jeg tror du jukset. Endret 14. mai 2009 av eLangedal Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 NN: Eg trur du fuska BM: mongofet bil ass Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) mongolidiskovervektig køyretøyframkomstmiddel, må eg virkeleg seie. BM: denne tråden er helt sinnsyk gøy Endret 14. mai 2009 av 2rst1 Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Dette forumemnet er heilt sinnsjukt kjekt. Frode sin enhjørning har fire teskjeer med gutterumper. Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 NN: Frode sin einhorning har fire plantevatnskeiar med guteseteballar BM: Kjell hadde klippet av ørene på kattungen, og kastet skolesekken i vannet. Lenke til kommentar
eLangedal Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) BM: Kjell hadde klippet av ørene på kattungen, og kastet skolesekken i vannet. NN: Kjell hadde klipt tå øyrene på kannungen, og kasta skulesekkjen i bekkja. BM: Høytsvevende gressklipper. Endret 14. mai 2009 av eLangedal Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Høgtsvevande grasøydeleggar Hvor har du gjemt Kenneth? har ikke sett ham siden Fredag, da han ramponerte ungdomsklubben i Lofoten. Lenke til kommentar
Zorzacker Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 NN: Kor har du bortført ildhaudet? har ikkje sitt han sidan Frigg, då han ramponanerte puberteten-til-du-er-myndig-klubben nord for polarsirkelen på den 67. og 68. breiddegrad. BM: Hvem er det som har tappet ut all luften i dekkene på sykkelen min? Og tatt av bremsene? Alt eg kan trøste meg med er at jeg kan navne mitt på alvisk... Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Fyfaen å jeg suger i nynorsk. NN:Kven er det som har tappat lufta ut av dekkane mine? Og taget av bremsene? Alt eg kan trøste meg med er at eg kan namnet mitt på alvisk... BM:Disse idiotene bråker sa j***ig ute. er det fanken meg mulig?! Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Desse laukhovuda støyar så innherdig utanfor. Er det fanden meg mogeleg?! BM: Hva skjer'a? Har ikke jobba på syltetøyfabrikken siden 2004 fordi læreren min gav meg fri en uke til å reise på nordpolen, men der var det lite folk. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 NN: Kva hende akkjurat i denne augneblink? Har ikkje arbeida på syltefabrikjen sidan 2004, grunna læraren min gav meg ei friveke til å reise på nordballa, men der var det vel lite fest. Artig tråd tykkjer eg! BM: Skjer'a? sender du meg det fete sugerøret'a, lizm? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 NN: Kva hender i røynda? Sendar du meg det framifrå finslege sygrøyret, eller kva? BM: Jeg har en eksentrisk kjærlighet for innbakte poteter innsmurt med rømmesmør. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) NN: Eg har ei sedvanleg kjærleik for innbaka potetar innsmurt med røymefett. BM: Jeg mistet alt jeg hadde av livet da mamma tok fra meg smørkniven. Endret 24. mai 2009 av xersess Lenke til kommentar
Arne Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 NN: Eg ikkje-fekk-tak-i alt eg ikkje-ikkje-hadde då skapars-borns-kona fråleghenda meg smjor-spjuket. BM: Mannen holdt på å sprenge av sinne, ja så sint var han. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 NN: Mannjen heldt på å gå i mylja staur og vegg, jau så arg var han. BM: Faen ass, nå hadde det gjort seg med noe kaldt rundt tissen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 NN: Du hendelse på takjet, no hadde da vore ubjaodele godt med noko snekje attom spjotet. BM: Brus med isbiter rett fra kjøleskapet er en herlig læskedrikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå