eth006 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hei har en 1996 jawa mokito som ikkje vil starte. mopeden har stått i kjeller i mange år. Har kjøpt ny tennplugg og skrudd av forgasser og bada den i bensin. vill forsatt ikkje starte. trilla den ned en bakke. då starta den, men stoppa med en gang. er det noen som har ide om hva det kan være Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hm, min scooter vil ialefall ikke starte om jeg ikke gir gass samtidig Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Den kan jo fått for mye bensin da, men kan være andre ting også Lenke til kommentar
Athey Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Prøvd å bytte dyse? Kan hende den drukner i bensin som Vodka over her sier. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Har du prøvd å trille den igang? velge deg en lang nedoverbakke. hvis du ikke får start så er det noe galt. ser at du hadde prøvd det ja. har du choken på? få den av når moppa er igang. du skal klare å kjøre med choken på også så prøv å gi full gass og kjør litt. Endret 14. mai 2009 av morgan_kane Lenke til kommentar
eth006 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Har du prøvd å trille den igang? velge deg en lang nedoverbakke. hvis du ikke får start så er det noe galt. ser at du hadde prøvd det ja. har du choken på? få den av når moppa er igang. du skal klare å kjøre med choken på også så prøv å gi full gass og kjør litt. skal prøve det Tror det er noe galt med choken. virker ikkje helt som den skal. Tror eg har mista en fjær eller noe har og bygd opp en teori om at den kansje drukner i bensin slik som vodka sa, men burde ikkje tennpluggen vert fuktig då? Har skrudd av forgasseren så skal se nærmere på det i morgen. Lenke til kommentar
eth006 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) har fått en til og se på det no forgasseren ser ut som den er i orden. samme med choken. prøvde og starte den i en lang bakke og med startgass uten hjelp. er forsatt like død. noen andre forslag>? Hadde vert fint om eg hadde fått den til snart. Endret 16. mai 2009 av eth006 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 får den nok strøm? skru ut pluggen og sett på plugghetta og hold den mot sylinderen mens du trør. det skal være god gnist. kan være feil plugg også. Lenke til kommentar
eth006 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 får den nok strøm? skru ut pluggen og sett på plugghetta og hold den mot sylinderen mens du trør. det skal være god gnist. kan være feil plugg også. Har feil plugg i. men dei eg snakka med på autodeler sa at det hadde ingen betydning er god gnist i den og det ser ikkje ut til at det er problemet. fikk start på den i dag. satt den i gir og trilte ned en lang bakke. når eg slapp clutchen starta den men på bunnen av bakken ville den ikkje gå fremover når du ga gass. Alt skal være i orden i forgasseren. men tror eg må ha en ny en. kan den være problemet?? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 får den nok strøm? skru ut pluggen og sett på plugghetta og hold den mot sylinderen mens du trør. det skal være god gnist. kan være feil plugg også. Har feil plugg i. men dei eg snakka med på autodeler sa at det hadde ingen betydning er god gnist i den og det ser ikkje ut til at det er problemet. fikk start på den i dag. satt den i gir og trilte ned en lang bakke. når eg slapp clutchen starta den men på bunnen av bakken ville den ikkje gå fremover når du ga gass. Alt skal være i orden i forgasseren. men tror eg må ha en ny en. kan den være problemet?? Hadde og gnist i feil plugg men fikk ikke start, måtte leite etter en gammel plugg og da høgde min moped med en gang etter start. men du kan prøve å kjøre uten eksosannlegg eller sjekke om det er tett. hvis du merker at du får start så skal du bare fortsette til den går ordentlig. kan ta litt tid før den kommer seg etter å ha stått i ro så lenge. Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Har du husket å ta på choken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå