jacoobholm Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Heisann alle svartbeltere i RC. Jeg er en nybegynner innenfor den flyvende rc-verdenen(bortsett fra et lite twinblade helikopter), og ser for tiden på radioutstyr. Tingen er at jeg har lyst å fly både helikopter og fly, men er samtidig redd for å bruke flere tusen, for så å la det hele ligge på hyllen hjemme. Jeg har sett mange fine pakkeløsninger hvor du får et helikopter eller fly sammen med radioutstyr, men er jo da selvsagt redd for at dette utstyret ikke egner seg til begge deler. Hva gjorde dere i begynnelsen? Satset dere for eks 2-3000kr på en ferdig pakke, og oppgraderte etterpå, eller satset dere litt mer på radioutstyr til å begynne med? Selvsagt kan jeg jo selge det dersom jeg skulle gå lei, men blir allikevel for en del penger. Har hørt mye bra om denne Spektrum DX7. /Hilsen Jacob Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Fant denne når jeg søkte litt videre.. Denne ser jo kjempegrei ut, har 6 kanaler og er billig. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg har selv hatt et billig helikopter fra Esky, og mener at det er bare bortkasta penger. Hadde jeg hatt noe økonomisk-vett, så hadde jeg ikke fortsatt med denne hobbyen. Det er ikke lett å få et slikt et til å gå stabilt og fint, og dermed øker kræsj-kostnadene dine. Du ender opp med å ha betalt like mye i et slikt i deler, som om du hadde kjøpt noe skikkelige greier i steden. Men jeg hørte heller ikke på forhandlers råd om å ikke kjøpe farkosten, så mine tips vil være å; Bruk treningsunderstell! Fly på kortklipt gress med minst 5x5 meter fri sikt rundt. Ellers trenger du all den flaks du kan få.. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg hadde et e-sky honey bee king v2 før og det er bortkastede penger. Legg heller mer i potten og kjøp et skikkelig heli med dx7. Dette får du hvert fall solgt om gir opp hobbyen. Jeg bruker dx7 til heli, fly og bil. Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Grunnen til at jeg har lyst å kjøpe et billig er jo det at dersom jeg finner ut av at dette ikke var noe for meg, så har jeg ikke brukt allverdens med penger. Men det er jo sant som dere sier at dersom jeg kjøper noe dyrere så vil jeg få en bedre opplevelse, samt ha mulighet for å selge helikopter og radioutstyr etterpå. Hmm.. får tenke litt på det, men høres lurt ut å satse litt mer på det enn 1400kr. Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Hva bør jeg kjøpe av radioutstyr? Den DX7 koster ca 2900kr, mens DXi6 koster 1800kr.. Kommer jeg virkelig bruke mer enn 6 kanaler? Det er 1000kr forskjell, så det er litt kjipt hvis jeg ikke kommer til å bruke mer enn 6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå