Gå til innhold

Formatere K850i og taster som ikke funker.

Anbefalte innlegg

Hellu. :new_woot:

Jeg har en Sony Ericsson K850i som er et drøyt år gammel. Ganske tidlig begynte den å slå seg av i forbindelse med at jeg kobla den fra mac'n via usb (selv om jeg "mata ut" phone card og phone). Også når jeg skulle angi nye "themes" eller gikk gjennom animasjoner jeg hadde liggende kunne telefonen gi fra seg en frustrert vibrasjon og skjermen ble svart. Den skrur seg riktig nok på igjen etter en liten stund, eller ved intens trykking på "av-på"-knappen (uten at jeg må skrive inn pin).

Jeg hadde kjøpt telefonen fra CDON.com og orka ikke styret med å forklare situasjonen til sytti forskjellige saksbehandlere, for å få tilsendt fraktsedler og telefonen sjekka, da det bare skjedde ved ganske spesifikke situasjoner.

Så røyk LCD-skjermen. Og etter tre måneders krangling med CDON.com fikk jeg tilsendt fraktsedler, og en måned senere beskjed om at feilen var ekstremt uvanlig og uten tvil min feil. :nei: At jeg behandler alle tingene mine som ørnen vokter egg var likegyldig. Jeg ville ikke betale 1000,- for å få den fiksa, så jeg kjøpte en LCD-skjerm til 150,-, skrudde driten fra hverandre og vips fungerte den igjen! Men nå gjelder selvfølgelig ikke garantien lenger!

Og iløpet av de månedene som hadde gått hadde jeg selvsagt også glemt jeg alle andre feil, som den utiminga kortslutningen i ny og ne. Og den har nå økt i frekvens.

"Meny"-tasten på touchboardet har alltid fuska litt og i dag røyk *-tasten og 9-tasten. Og jeg har ikke fått de til å virke igjen.

Jeg har googla opp og ned i mente, men finner ingen gode svar på hva jeg bør gjøre. (Mulig jeg ikke googler riktige søkeord). Jeg har oppdatert programvaren til den nyeste, men det gjorde ingen forskjell. Sony Ericsson tilbyr en update service, men den funker bare med PC og jeg har som sagt en Mac.

Så for å endelig komme til poenget!

Jeg lurte på om det kunne funke å installere all software på nytt? Jeg fikk det gjort på min W800i og den fungerer fortsatt. Men hvordan gjør man det?? Og kan det hjelpe å kjøpe nytt keyboard? Jeg har allerede skrudd fra hverandre telefonen én gang, så å sette inn et nytt bør jeg nok klare. Men det er jo ikke noe vits, hvis ikke det er problemet...

Jeg håper inderlig det er noen som kan hjelpe!

På forhånd takk.

Mvh Cyanina.

Endret av Cyanina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...