Gå til innhold

Rimelig kompaktkamera til filming av "Performance art"

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt meg en tur til Roskilde i sommer og har et problem. De gangene jeg kommer virkelig i slaget og lager leven er jeg som regel et stykke over hukommelsesgrensen hva gjelder alkohol. Jeg tenkte derfor å legge en ny strategi for året hvor jeg alltid har med meg et kamera så jeg også har muligheten til å nyte slike øyeblikk i ettertid.

Stillbildekvaliteten gir jeg blaffen i, da disse uansett ikke blir noe bra i en sådan tilstand, så det jeg er ute etter er et rimelig, relativt robust kompaktkamera som leverer någenlunde bra videokvalitet! Muligheter for festing på kroppen slik at det ikke forsvinner er en fordel, og budsjettet strekker seg til litt over tusenlappen. Noen som har noen gode anbefalinger?

For å oppsummere krav til kamera:

Rimelig

Robust(kanskje tilogmed vanntett)

God på video(relativt selvfølgelig)

Gjerne mulighet for festing til kropp

På forhånd mange takk for hjelp =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med FujiFilm FinePix Z33WP? Det er vanntett ned til 3 meter. Skulle vel holde selv til de værste skybruddene på Roskilde. Koster 2000 kroner. Noe særlig lavere i pris enn det er vel ikke mulig å komme for et sådan kamera. Får jo sikker noe til tusenlappen som du sier, men neppe noe robust og vanntett. Men den Sanyoen er jo klart mye bedre til ren filming enn et kompaktkamera.

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...