karakas Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Driver og setter opp ett overvåkingsnettverk, men ønsker mulighet for å koble opp mot dette hjemmefra også, det er en server i overvåkingsnettverket som man kan koble opp mot med en klient fra en annen PC på samme nettverk, men jeg søker altså en løsning for å kunne koble opp fra ett annet nettverk. Mener å ha lest noe om at Hamachi er ett godt alternativ, men siden det er for ett firma så blir det fort en dyr løsning. Kan selvfølgelig si det er privat bruk, men leter etter alternativer. Lenke til kommentar
think2ce Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Driver og setter opp ett overvåkingsnettverk, men ønsker mulighet for å koble opp mot dette hjemmefra også, det er en server i overvåkingsnettverket som man kan koble opp mot med en klient fra en annen PC på samme nettverk, men jeg søker altså en løsning for å kunne koble opp fra ett annet nettverk. Mener å ha lest noe om at Hamachi er ett godt alternativ, men siden det er for ett firma så blir det fort en dyr løsning. Kan selvfølgelig si det er privat bruk, men leter etter alternativer. Hvis du har en windows server stående så kan du bare bruke den innebygde vpn løsningen der... sett opp en policy på brannmuren Jada alle dere MS hatere, jeg vet hva dere skal si, men glem det for en gangs skyld og hold dere til saken, svar på hva som kan være en grei billig/gratis løsning , ikke kommenter at windows suger, ikke alle som er enig i det!!! ellers finner du kanskje noe bra på sourceforge. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Er det denne du tenker paa? http://www.windowsecurity.com/articles/Con...Windows-XP.html Vet du noe om det er mer arbeid aa sette opp klientmaskiner (altsaa de maskinene som staar utenfor nettverket) sammenlignet med Hamachi? Lenke til kommentar
norlæning Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Vet ikke om dette er helt egnet for ditt bruk, men den er i alle fall gratis og er dritenkel å sette opp. Gi programmet tilgang i brannmuren, og du er ferdig. www.teamviewer.com Ellers fungerer RealVNC også bra, men gratisversjonen virker ikke på Vista, og så er det litt mer å sette opp i brannmuren. www.realvnc.com Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg har også prøvd diverse VPN løsninger for endel mindre firma. Prøvde rimelige VPN Routere, diverse programvare som f.eks. hamachi, men alle ga veldig dårlig ytelse, endte opp med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326525. georg Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hamachi kan vel fint brukes det? krever jo ikke noe registrering så vidt jeg vet. Kjører det selv på nettverket hjemme og kobler opp via laptopen hvor enn jeg er, via eksternt skrivebord. Kjører 2 windows 2003 servere i dette nettverket, kan koble opp til begge via hamachi, men om jeg er på en maskin uten hamachi, så kan jeg kun koble til den ene, da jeg kun har åpna en port på brannmuren for eksternt skrivebord hjemme. Mens via hamachi har jeg tilgang til det meste hjemme da nesten alle maskinene kjører det. Og jeg bruker kun gratis versjonen av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå