thof Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Noen som har hørt om denne siden da? Er jo genialt at man i Norge kan bestille vin på nett. Håper dette også gjelder for øl og brennevin senere... http://www.tastespot...dsearch/Red/IT/ Jepp, har kjøpt der to ganger. Har faktisk 'glemt' å bestille igjen... Det var rask levering, jeg mener å huske at vinen kom etter 4-5 dager. Det var litt dårlig utvalg da jeg handlet, men så at det var mye flere viner der nå så jeg får vel bestille litt igjen... Enig, det hadde vært bra med litt sprit levert på døren og ! Endret 12. november 2012 av thof Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Ser jo bra ut, og kanskje utvalget bedrer seg. Får prøve det. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Tips til vinelskere som eier en iPhone: Last ned appen Vivino. Den er gratis, og helt rå. Man kan scanne etiketten på flaska, så vil den hente detaljert informasjon om vinen du holder i handa. Funker utmerket! 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Kan få den til android også. Hvis den ikke finner etiketten, så ordner de det etterhvert. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Kjøpte Monecillo Reserva og Montecillo Gran Reserva.. Noen som har prøvd disse? Endret 4. desember 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
camilla87 Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Min favoritt for tiden er den italienske vinen Villa Borghetti Valpolicella Classico 2011. Fantastisk god rødvin, med en ettersmak som jeg syns nesten kan minne om sjokolade. God vin til kalde vinterkvelder! Skal sies at jeg ikke er noen vinekspert, men jobber med saken Endret 8. desember 2012 av camilla87 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Skal sies at jeg ikke er noen vinekspert, men jobber med saken Det er erfaringen som teller veitu 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Har fått prøvd Montecillo Reserva og den var veldig god. Disse vinene har alltid Colorline på tilbud ser jeg.. Mye bedre enn den rimelige Baroloen de har (Color Line). Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Ble andre halvdelen av Reserva idag. Kona drikker ikke vin for tiden så da blir det mer på meg. Schmettering Riesling 2011 til forrett... Veldig fint å bevare vin på gamle cognac halvflasker med kork. Har et par Bache 1973 stående. Kona er helt sinnsykt rå til å lage biff, helt utrolig mør og saftig, med aspargesbønner sopp/løk og en nydelig hjemmelagd saus, og skiveskårne ovnsbakte poteter med Timian.... Juleferie.. På stereoen så lyder Vivaldis mandolinkonserter i bakgrunnen. Life is good. Endret 21. desember 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Dere høres ut som livsnytere... Hjalp fattern å bære inn 2 nye vinskap i dag. Nå har han kapasitet på ca 400 fl. 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Livsnyter ja. Bad nr 2 i 2.etg ble ferdig i dag. Boblebad og kald Sancerre. Ahhhhhhhhhhh 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) Ble anbefalt en italiensk boksvin på polet til en julemiddag, vi blir nok ganske mange så tenkte det var greit med en boks. Skulle vist være bra kvalitet ifølge polet og passe bra sammen med kantarellfløtesaus som vi skal ha til andebryst. "La Prua Rosso Veneto Appasimento" heter den, noen med kjennskap? Har vist et slektskap med Amarone, mht drue og produksjons metode. Skal vist være fra 2008 ifølge vivino. Den var kjempegod, og den beste bib jeg har smakt. Det er ikke så ofte jeg kjøper bib, men godt da at det var noe som smakte. Sitter å koser meg med et par glass nå, etter en utsøkt indrefiletmiddag, med rekekocktail og riesling til forrett. Må bare skryte av min kone som er bedre enn en god restaurant-kokk. Endret 2. januar 2013 av Dropkmurphy 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Nydelig Montecillo Gran Reserva 2005 til maten idag, en 2010 Viognier til Krabbe forrett og Multekrem med mors Krumkake til dessert som jeg stod for. Kona lagde himmelsk forrett og nydelig indrefilet. Koser meg nå med en 80 talls XO og en Cubaner fra 1999. Life IS GOOD. God helg. Endret 18. januar 2013 av Dropkmurphy 2 Lenke til kommentar
Mat og Drikke Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Noen som har forslag til vin til biffsnadder? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Noen som har forslag til vin til biffsnadder? Jeg tror jeg ville valgt en Cabernet Sauignon... til biffsnadder, men jeg er ingen vinekspert, det er bare mitt valg. Feks Palacio de La vega, eller Casillero del Diablo om du ønsker noe rimelig, Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Fant en lagret spansk Rioja på polet for en grei pris. Helt fra 2004 navnet er Vina Arana Rioja Reserva 2004, pris 174kr om jeg husker rett, skal smakes i kveld. Kommer tilbake med vurdering editert senere.. Edit dette var nydelige saker, velutviklet, tørket bær, vanilje og god aroma. Kompleks. 3 år på fat og 9 år på flaske. Kjempekjøp til 174kr. Eneste aber var at korken var litt morken, gikk nesten i oppløsning, men hadde heldigvis brukbar opptrekker som reddet kvelden. Noen som vet bra vintips på systembolaget? Endret 8. mars 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Noen som vet bra vintips på systembolaget? Det kommer jo an på hva du liker, men jeg synes Vajra Barolo Le Albe er et av de beste kjøpene. Ca 180 sek kontra ca 320 nok. Den har nok godt av noen års lagring, men drikker ok nå også, særlig hvis du gir den et døgn i karaffel. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Det kommer jo an på hva du liker, men jeg synes Vajra Barolo Le Albe er et av de beste kjøpene. Ca 180 sek kontra ca 320 nok. Den har nok godt av noen års lagring, men drikker ok nå også, særlig hvis du gir den et døgn i karaffel. Jeg liker Barolo veldig godt, men de varierer litt i smak, tommelen sådær ned for Taxfree Barolo, men Fennochio Barolo fra polet synes jeg er kjempegod. Barolo som jeg kjøpte for tullepris i Danmark var også meget god. For noe som er så "merkevare" som Barolo så må man vite hva man ser etter. Er ikke så ofte jeg velger Barolo i Norge pga pris, mer til spesielle anledninger og som gave osv. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Jeg har siden høsten 2012 ridd på økologisk-bølgen og har gjort noen innkjøp fra grossisten Nondos. Det jeg har prøvd er: Vicara Barbera del Monferrato 2011 Meinklang Burgenland Red 2010 Flavours Langhe Rosso 2010 Ciro Picariello Campania Rosso 2010 * Mas d'Andrum Andrumette 2009 Kühling-Gillot Qvinterra Rsl. Tr. 2011 * Meinklang Grüner Veltliner 2012 Sarada rosé og ikke-rosé 2011 Disse vinene har vært gode på hver sin måte. De vinene med stjerne bak er de jeg har likt best. Rødvinen til Ciro Picariello er veldig god. Masse vin til bra pris. Hvordan går jeg til anskaffelse av disse? 1. Opprett en bruker på Vinmonopolet.no 2. Legg til polet som ligger nærmest der du bor (etter innlogging: butikker -> fylke -> sted -> "Velg som din favoritt") 3. Søk etter "Nondos" oppe på høyre hjørne (det flotte med polets hjemmesider er at den nå filtrerer etter grossist) Hvordan orienterer jeg meg uten at det skaper så mye hodebry? Vinguiden @ dn.no Non Dos Fanclub @ facebook.com Vinforum.no Dette er de tre kildene jeg primært har brukt. Også kan dere jo sende gutta på Nondos en e-post for tips eller ta kontakt gjennom FB. Endret 2. juli 2013 av Onyx Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) En vellykket grensehandel. Kjøpte 3 gode rødvin som jeg er meget godt fornøyd med og kan anbefale vedr. pris/kvalitet og en rimelig Riesling som jeg tror jeg har smakt før til forrett.. To Flasker Pasqua Ripasso Valpolicella Superiore En flaske Campo Viejo Reserva Rioja 2007 En flaske Konigsmosel Mosel Riesling 2012 Ser at endel Amarone er rimeligere i Sverige, men de fleste bedre Amarone og Barolo med noen unntak er billigere i Norge. Endret 4. juli 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå