hfthomas Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Har du noen italienske hvitviner som du vet om i tørr-sjangeren? Er hvitvin det går i for det meste her. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Desverre, holder meg for det meste til rødt. Hvitt tar jeg bare det jeg får servert til maten. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Synes Laroche sin chablis er veldig god. Selv om jeg vanligvis foretrekker italiensk rødvin. Usikker på hvor tørr den er osv (lenge siden sist), men jeg syntes den er meget fornøyelig. Endret 8. september 2012 av wingeer Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Laroche er fin! En av de gode tørre hvitvinene. Anbefaler vel kanskje heller Guy Saget Sancerre Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Søkte den opp på polet sine nettsider og det så ut som om de kun har den i 3-litersdunk? Skal uansett ta notis av den. Noen anbefalinger på rødt fra Italia? Veldig glad i ripasso selv. Endret 8. september 2012 av wingeer Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Hmmm. Husker ikke om jeg kjøper den fra taxfree eller polet. Men, jeg kjøper flasker av den Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Søkte den opp på polet sine nettsider og det så ut som om de kun har den i 3-litersdunk? Skal uansett ta notis av den. Noen anbefalinger på rødt fra Italia? Veldig glad i ripasso selv. Hvis du er glad i ripasso, så er jo amaronen en naturlig oppfølger. Ripasso er, som du kanskje vet, laget på restene etter amaronevinene. (Derav ordet ripasso, re-passed) Amarone er enda fyldigere, mer tanninrik og er generelt mer smaksrik. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Amarone går det mye av her i gården ihvertfall Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Amarone er vel og godt, men som student blir det ofte ripasso i handlekurven. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 En Amarone som er veldig god, men som samtidig ikke ødelegger lommeboka helt, er Alfa Zeta. Finnes på polet, kjennetegnes v en stor A på etiketten. Kostet 199 sist jeg var innom. 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hmm. Kanskje prøve den i helgen. Greit å prøve nye viner Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Absolutt. Alpha Zeta var min første Amaraone, og det er noe spesielt med den første forelskelsen. Den første jeg fikk servert var temperert, rundt 18 grader. Den neste gangen jeg drakk den ble jeg litt skuffet, (Dvs så skuffet man kan bli over en Amarone.) Grunnen var at den da holdt romtemperatur, og vinen forandret seg helt. Det anbefales altså å temperere vinen for å yte den rettferdighet. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Ny vin i dag. En av mine favoritter. Prøvde å få tak i Alpha Zeta, men polet hadde den ikke inne. Skal være på utkikk etter den Endret 15. september 2012 av spax Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Kvelden har bragt med seg litt av hvert. Det begynte med en forrett; Kamskjell på salatseng, med en riesling til. (ikke noe spessielt). Hovedrett 330 gr indrefilèt av okse, mørnet ekstra lenge. Fløtegratinerte poteter, og karamellisert kantarell-soppstuing med rødvin. Rødviner for anledningen var Amarone fra Tommasi vingård (selv-hentet fra vingården), samt en ripasso litt etterpå, til brie og druer :-) Alt i alt, en meget fornøyelig lørdagskveld. Endret 15. september 2012 av Anathema 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Høres utrolig bra ut. Måtte du ha avtale på vingården? Eller hvordan er det der med å hente viner rundt omkring? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Dro bare innom. Man kan gjøre avtale dersom man skal ha omvisning, prøvesmaking m.m, men det koster nok noen kroner. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Jeg liker best Barolo og Amarone. Fikk kjøpt en Barolo for 75kr i Danmark. Herlig.. Ellers har jeg sansen for Casillero de diablo, Palacio de la vega, Fennocchio Barolo, Og en rimelig Bordeaux som heter Chateau Le Grand Hosteau 2010. Endret 26. november 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Barolo til 75; Har du smakt den enda? Jeg trodde jeg fikk et godt kjøp på 6fl Amarone til rundt 60 kr flaska. Det var Amarone, men var ikke helt "der". Kan ikke klage til den prisen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Barolo til 75; Har du smakt den enda? Jeg trodde jeg fikk et godt kjøp på 6fl Amarone til rundt 60 kr flaska. Det var Amarone, men var ikke helt "der". Kan ikke klage til den prisen. Du vet Danmark og annonsert alkoholsalg blir noe helt annet enn polet i Norge. Den var kjempegod, Fyldig og lagret. Jeg lot den få en runde i decantern... Har spart halve flasken på en halvflaske med ordentlig kork. Kona mi som er fillipinsk kjøpte den med for meg, familien hun jobbet for kjøpte 4 flasker. Jeg har også hatt litt dårlig rimelig Amarone, da fra taxfree kjøp. Men all Baroloen de har på Polet liker jeg, men de har steget kraftig i pris og jeg har vanskelig for å forsvare kjøp som er langt over 200kr. Det hender jeg gjør det, men det er sjelden. Det er derimot klasseforskjell på de rimeligere Barolo og den litt dyrere Fennochio. Resten av Barolon går med til middagen idag Fredag, en utrolig god vin. Danskimportert. Vanskelig å få tak i igjen tenker jeg. Til helgen skal jeg kanskje prøve Hellstrøms franske rødvin. Den har fått mye skryt fra venner... Endret 1. oktober 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Noen som har hørt om denne siden da? Er jo genialt at man i Norge kan bestille vin på nett. Håper dette også gjelder for øl og brennevin senere... http://www.tastespot.com/nb/prodsearch/Red/IT/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå