Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc problem med lagg !

Anbefalte innlegg

Min pc har oppført seg utrolig dårlig i det siste. Den siste tiden har jeg spilte spill som counter strik: source og guild wars. Ingen av disse spillene er noe problem å spille egentlig, spesielt ikke etter som jeg har nvidia 7600 skjermkort. Dette er en stasjonær pc og den er 2 år gammel. Jeg lurer på hva jeg må gjøre for å bli kvitt lagg/ hakking hvert 2-3 sekund når jeg spiller. Det er fryktelig irreterende og plagsomt. Samt at man ikke kan spille matcher med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at de spillene har virket bra før..?

Aldri spilt CS:S på noe annet enn på et 7800GT, og det funket ihvertfall bra.

Har du renset pc'n for hybelkaniner siste året? Kan hende det har samlet seg noen kolonier i nærheten av kjøleribber og på vifter, da får man dårlig kjøleegenskaper og temp hopper rett i været (og ytelsen senkes pga temperaturbegrensing).

Ellers kan du ha pådratt deg et virus eller spyware som lager krøll i bakgrunnen...

Kanskje Windows Search er aktivert, og aksesserer harddisk og bruker cpu...

Dårlige drivere til lydkort kan det også være.

Prøv å tenk gjennom hva du har gjort med pc'n i det siste, lagt inn nye programmer eller drivere. Sånne ting kan få konsekvenser.

Ellers, kjøp en boks med trykkluft og blås pc'n ren. (PS: husk å ta den med ut... ellers blir rommet fullt av kaniner)

Lenke til kommentar

hehe takk takk.

Men jeg renser for støv ganske ofte igrunnen men det med at pcen blir varm er en mulighet, den er hvertfall veldig varm når jeg slår den av og kjenner på delene. Jeg har ikke serlig til virus heller.

Men jeg kan prøve meg litt fram, hvis ikke så formaterer jeg den. Er det noe vits egentlig?

Lenke til kommentar

Bruker du trådløs kort i pcen?

Da jeg fikk installert trådløs kort i min pc fikk jeg et lignende problem. En kompis av meg fant ut at det skyldtes at jeg brukte windows sitt trådløse program. Det jeg måtte gjøre var å installere programmvaren for kortet og la den styre det trådløse.

Windows gjennomførte en sjekk etter andre trådløse nett i tide og utide og dette gjorde at CS lagget innimellom.

Laggingen hos meg var ikke like ofte som hos deg.

Vet ikke om dette er tilfelle hos deg, men tenkte tipse deg om det :)

Lenke til kommentar

Hvis den lagger med jevnt mellomrom er det ikke hybelkaniner, hadde pcen vært varm hadde du nok hatt jevnt med lagg hvis den ikke hadde skrudd seg av. Jeg hadde tatt full sjekk for malware, virus spyware og lignende. Hvis det er lenge siden du har formatert kan du like greit formatere for å utelukke software problemer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...