Plazma Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Holder på med et bildegalleri som leser filnavnene fra et dir. I samme dir ligger en mappe som heter 'thumbnails'. Jeg vil liste ut bildnavnene, uten å få med mappa 'thumbnails'. if($rdir = @opendir('galleri/')) { while(($file = readdir($rdir)) !== false) { if(!is_dir($file)) { echo $file; } } closedir($rdir); } Hvorfor funker ikke dette?! Den utelukker . og .. , men ikke thumbnails-mappa som er selve problemet. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 prøv: if($rdir = @opendir('galleri/')) { while(($file = readdir($rdir))&&(!is_dir($file))) echo $file; closedir($rdir); }; ps. Det er ikke "!==" men "!=" som er "ikke lik" Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 !== er vel casesensitiv, mens != ikke er det det. Brukte det som i eksempler på http://no.php.net/manual/en/function.is-dir.php Uansett, det er ikke dette som er problemet. Din kode fungerte ikke noe bedre. Skjønner ingenting nå, føler jeg har prøvd alt Er hele is_dir() veldig tvilsom? noen som faktisk har brukt den, eller fikset liknende problem på en annen måte? Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Problemet er at is_dir ikke finner ut om $file er et dir, fordi denne ikke inneholder hele path, den inneholder bare filnavn. Så hvis du vet path til fila, f.eks /path/til/fil.txt, så vil nok is_dir fungere noe bedre. Mulig du må bruke $root = getcwd(); $dirthis = $root."/path_du_vil_liste"; så tar du i readdir og sjekker is_dir($dirthis."/$file") f.eks. Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Dette funket flott jah. Takker Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Uffda. Det burde jeg virkelig ha sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå