Gå til innhold

Photoshop CS4: Tregere enn CS3?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Smalt akkurat inn CS4 pakka nå, og merket fort at den er treg når jeg skriver inn tekst og markerer med marquee tool i photoshop? Det er slik at om jeg skriver i vanlig hastighet, får den ikke med seg all teksten engang, noe som er litt irriterende i lengden... CS3 var ikke sånn!

 

Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal gå smoothere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Googla litt, kom opp med denne siden

Denne linken er i siste quote; http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404439.html en del tips til å fikse problemet.

 

As far as I can see, I am not the only person in the world with this problem. The problem only seems to be present on Windows systems, but the brand of GFX does not seem to have an impact - except that older cards have a greater succes ratio. Adobe does not acknowledge this as being their fault, but blame the GFX vendors such as Nvidia or ATI. Of course it isn't the software team at Adobe who has implemented GPU utilization poorly - it has to be bad driver programming...

 

Her også.

Trådstarter:

Just doing my first bit of serious phtoshopery in cs4.

WELCOME BACK TO 1996!

I have all the open GL stuff turned off. WHen I do a brish stroke and undo it takes a second or so to undo. adding a gradient to a mask in a 21mb image takes several seconds to update.

I do a brush stoke and I see the egg timer before I get a screen update.

it feels like its maybe doing that whilst it updates the layer thumbnail. Urgh. Lightrrom 2 is unbelievably slow, now my workhorse has gone the same way.

Will getting a quadro help with this or is it a fundemntal problem?

(I'm on a 2.7 ghz core2 with 4gb or ram in xp 32bit).

 

En annen svarer:

if you have OpenGL turned off then it won't matter what video card you have. Make sure you have the 11.0.1 patch installed for Photoshop and also check out this: http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404439.html

 

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...