Gå til innhold

Luftforsvaret på Madla Juli 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
minigrill

Skal inn 30. september. Prøve å komme meg på basesett. Er det noen som har erfaringer med det? vet åssen det er osv. Er fra ELverum

Var det ikke slik at de som skal prøve seg på Basesett II må inn enten i januar- eller juli-skolen, jeg skal selv inn 29. juli og ble flyttet fra september fordi jeg ville prøve meg på basesett II.

Lenke til kommentar
minigrill

Skal inn 30. september. Prøve å komme meg på basesett. Er det noen som har erfaringer med det? vet åssen det er osv. Er fra ELverum

Var det ikke slik at de som skal prøve seg på Basesett II må inn enten i januar- eller juli-skolen, jeg skal selv inn 29. juli og ble flyttet fra september fordi jeg ville prøve meg på basesett II.

Det er korrekt.

Lenke til kommentar
Kjekkeste jeg vet er å kikke inn på Madla leiren å se alle som puster å peser mens de løper i gjørmete basseng.

Ser du en sølv Audi med et glis inni er det nok meg som suser forbi leiren.

Du kjører vel tilfeldigvis ikke en TT?

Til dere som skal inn; gled dere. Juli må jo være knall. Jeg kom inn i januar. Varmt og godt i uniformen med T-skjorte under og 10 minusgrader og sterk kuling.

Lenke til kommentar
Kjekkeste jeg vet er å kikke inn på Madla leiren å se alle som puster å peser mens de løper i gjørmete basseng.

Ser du en sølv Audi med et glis inni er det nok meg som suser forbi leiren.

Du kjører vel tilfeldigvis ikke en TT?

Til dere som skal inn; gled dere. Juli må jo være knall. Jeg kom inn i januar. Varmt og godt i uniformen med T-skjorte under og 10 minusgrader og sterk kuling.

10 minusgrader? Da er det vel neppe Madlaleiren du har vært i? Vi har nemlig sjeldent fine vintre her i traktene. Som regel har vi +5-6 grader og slaps og regn. Til og med julaften regner bort nesten hvert år.

Lenke til kommentar
10 minusgrader? Da er det vel neppe Madlaleiren du har vært i? Vi har nemlig sjeldent fine vintre her i traktene. Som regel har vi +5-6 grader og slaps og regn. Til og med julaften regner bort nesten hvert år.

10 minus. Stemmer. Sier ikke at det var slik hver dag, men jeg husker en gang da vi skulle til messen kl 6 om morgenen, og da var det faktisk 10 minus. Generelt sett holdt tempraturen seg på om lag 0-5 grader, men kan ikke si at den kalde sjøvinden gjorde det mer hyggelig. Slaps og regn kan jeg ikke huske det var så mye av, bortsett fra når vi skulle løpe stafett. Det var enten kaldt uten snø, eller kaldt med snø. Og en ting til; å jogge i sludd er en flott måte å forsikre deg om at forkjølelsen varer litt lenger. Som alle andre var jeg forkjølet mer eller mindre gjennom hele rekrutten.

Endret av MaCh
Lenke til kommentar

10 minus. Stemmer. Sier ikke at det var slik hver dag, men jeg husker en gang da vi skulle til messen kl 6 om morgenen, og da var det faktisk 10 minus. Generelt sett holdt tempraturen seg på om lag 0-5 grader, men kan ikke si at den kalde sjøvinden gjorde det mer hyggelig. Slaps og regn kan jeg ikke huske det var så mye av, bortsett fra når vi skulle løpe stafett. Det var enten kaldt uten snø, eller kaldt med snø. Og en ting til; å jogge i sludd er en flott måte å forsikre deg om at forkjølelsen varer litt lenger. Som alle andre var jeg forkjølet mer eller mindre gjennom hele rekrutten.

Jeg tror deg jeg ;) Heldigvis skal også jeg gjennomføre rekruttskole på Ørland i august/september, altså en varmere tid av året enn januar :p Håper det er lite utenetter når kulda kommer

Lenke til kommentar
Innrykk er fra 28. til 30.

Ok. Kjenner spenningen stiger mtp innrykk den 19. august =) Håper luftvern er like spennende som det ser ut. For en som er så lidenskapelig opptatt av fly, spesielt jagerfly, så vil jeg tro at Ørland Hovedflystasjon er en fin plass å gjennomføre førstegangstjenesten. Såvidt jeg vet er dette en NATO-operativ base?

EDIT: Nå har jeg vært og skaffet meg et digitalt armbåndsur, og Leatherman er allerede fikset. Er det noe annet jeg bør ta med meg, utenom de tingene jeg har nevnt, undertøy og gnagsårplaster?

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Bestillar dykk som skal ta buss frå Bergen til Stavanger bussbillett på førehand? Er inne på kystbussen.no no, men ser ikkje korleis eg skal nytte at eg er vernepliktig slik at eg får rabatt. Skal eg velge honnør? Uansett er det ganske dyrt, 420 kr vanlig eller 240 kr med honnør.

Lenke til kommentar
minigrill

Æsj... Jeg orker virkelig ikke sitte i ei vaktbu et helt år altså. Er det noen andre spennende linjer man kan velge da?

Lenke til kommentar
minigrill

Æsj... Jeg orker virkelig ikke sitte i ei vaktbu et helt år altså. Er det noen andre spennende linjer man kan velge da?

Kom deg til Ørland og Luftvern :)

Lenke til kommentar
minigrill

Var selv i basesett II for tre-fire år siden. Det har sikkert vært noen endringer, men hvis du lurer på noe, er det bare å sende en PM. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...