Gå til innhold

Luftforsvaret på Madla Juli 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det under 2 måneder igjen:) Er det noen som har gjort seg noen tanker om hva de vil etter rekruttskolen? Jeg vil synes selv at crew chief assistent virker spennende:)

Kommer helt an på hva du ønsker, crew chief assistent er en av de slackeste jobbene på basen (med unntak av velferd og preste assistent). Liker du å ligge å sove er transporten noe for deg. Om du liker å trene, prøver du deg på i.ass.

Lenke til kommentar

Håper dere får det fint på Madla. Det er en stooor leir, og er en kort busstur unna Stavanger sentrum med nok av utesteder for å slukke tørsten når en har helgeperm. Jeg har gått gjennom Madlaleiren når jeg skulle på sesjon, men dessverre har jeg null erfaring på forhånd når det gjelder Ørland Hovedflystasjon. Håper jeg får det fint der også :) Er jo mulig at noen av dere kommer til Ørland også. Hvem vet :p

Lenke til kommentar

Hadde innrykk på madla 28. juli i fjor, snart dimmitering fra fgtj med andre ord :)

Likte Madla veldig godt (etter hvert), fin leir, bortsett fra evig tregt nettverk på velferden :)

Forøvrig er det FLO base som holder til på madla, utenom selve rekruttskolen tror jeg. Vakt og sikring er i hvert fall under dem.

Lenke til kommentar

Astralnoise: Ang det du skrev i den tråden du opprettet: Har du over 10 timer effektiv reisetid med tog eller buss får du dekt flyreisen av forsvaret. Tlf. Nummer og relevant info mtp. Flybestilling står på på innkallingskortet. :)

Hennessy_VSOP: Hvor har du tjenestegjort, og innen hva?

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Nærmer seg innrykk :) Dette blir spennende! Føles derimot litt rart å reise 2-3 timer med fly til Trondheim for å gjennomføre rekruttskole der oppe, fremfor å være på Madla som er en 5 minutters kjøretur unna der jeg bor. Men men, slik jeg har forstått det er det vanskelig å komme seg inn i luftvernartilleribataljonen om en gjennomfører rekruttskole på Madla (?).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvilke avdelinger har de på selve madlaleiren, som ikke er rekrutt?

Jeg mener, er det en ren "rekruttleir", eller har de f.eks. vakt og sikringstjeneste der og?

Det er en ren rekruttleir, men de må jo selvfølgelig ha vakt og sikring og andre essensielle driftsfunksjoner der. De som har vakt og sikring som tjeneste gjør jo ikke dette fordi de må puttes et sted, eller fordi de skal trenes opp til noe, men fordi det ligger i forsvarets natur at dets leire må bevoktes.

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig, på Madla bor det også ca 350 soldater som tjeneste gjør ved FOHK, Sola, Ulsnes og på transportavdelingen i Rogaland, samt basesoldater som betjener velferden, voksenopplæringen, administrasjonen osv. Jeg vet ikke om det er mye, tatt andre leire i betraktning, men det er god slump soldater der mellom rekruttperiodene. Det er og naturlig nok stor forskjell på kasernene til fast mannskap og rekruttene, bad på hvert rom, egen kinosal, kabeltv-opplegg på rommet hvis du har tv, mer oppbevaringsplass, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...