Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]En i klassen knust ei rute, og jeg må betale?


Skrujernet

Anbefalte innlegg

Vi låste dera for en kompis, bare for å tulle. Så kommer en annen fra klassen og sparker inn ruta på døra. Rektor sier vi må betale (fordi vi låste døra), men vi kan vel ikke holdes ansvarlig for at han knuste ruta? Selv låste jeg ikke døren engang og vet ikke hvem som gjorde det. Kan de da få meg til å betale for skadene?

 

Jeg kan ikke holdes ansvarlig for andres handlinger!

Endret av atriC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nei og nei. Det var jo han som knuste ruta. Det at du/en annen låste døra er jo en bitteliten straff i seg selv (kjempeliten). Men det at du/dere skal få skylda pga. at dere låste døra og en annen knuste ruta blir jo det samme som at Adam og Eva blir beskyldt for å ha starta 2. verdenskrig siden de planta mennesker.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forsto rett, så var du med på å låse en person inne.

 

Denne personen ble nødt til å knuse en rute for å komme seg ut?

 

 

Erstatningsrett vet jeg ikke så mye om, men du burde virkelig skamme deg.

Synes det er helt på sin plass at du er med på å erstatte skadene, siden handlingen ble utført pga den idiotien som du var opphav til.

 

Den som er med på leken må tåle steken

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om det var nødvendig å knuse vinduet i døra? Og da er jo spørsmålet om man ble låst inne eller ute viktig.

 

Slik eg forstod det var det en annen enn den som var låst inne/ute som knuste døra og det var også en annen enn den som låste døra. Dersom vedkommende som knuste vinduet var på samme side som vedkommende som ble låst inne så var det tydeligvis flere som var "innelåst", noe trådstarter ikke sier i innlegget. Trådstarter sier derimot at vedkommende som knuste døra kom og knuste vinduet og da tolker eg det slik at vedkommende var på samme side som trådstarter. Altså var det mulig å få åpnet døra uten å knuse vinduet.

Lenke til kommentar

Og forresten! Har vedkommende noe vansker? Eventuelt klaustrofobi, eller lignende? Om h*n har det, og du/dere var klar over det, er saken helt annerledes

 

EDIT: irriterende skrive feil

Endret av Aerandir
Lenke til kommentar
Og forresten! Har vedkommende noe vansker? Eventuelt klaustrofobi, eller lignende? Om h*n har det, og du/dere var klar over det, er saken helt annerledes

Det spørs vel om vedkommende ble låst inne eller ute. Klaustrofobi er et problem om man blir låst inne og agorafobi er et problem dersom man blir låst ute. Har man begge deler kan dette tross alt være et problem.

Lenke til kommentar
Du låste døra ergo ruteknusingen var en konsekvens av din handling.

 

Selv låste jeg ikke døren engang og vet ikke hvem som gjorde det. Kan de da få meg til å betale for skadene?

 

 

Trådstarter klarer ikke å bestemme seg for hva han har gjort. Dette sitatet er fra førstepost.

 

 

Vi låste dera for en kompis, bare for å tulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...