Skrujernet Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Vi låste dera for en kompis, bare for å tulle. Så kommer en annen fra klassen og sparker inn ruta på døra. Rektor sier vi må betale (fordi vi låste døra), men vi kan vel ikke holdes ansvarlig for at han knuste ruta? Selv låste jeg ikke døren engang og vet ikke hvem som gjorde det. Kan de da få meg til å betale for skadene? Jeg kan ikke holdes ansvarlig for andres handlinger! Endret 13. mai 2009 av atriC Lenke til kommentar
Alpha-dog Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Helt korrekt! Du skal IKKE betale så mye som et øre! Han knuste ruta, han står ansvarlig, han skal betale Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Vanskelig og overbevise rektor, noen lover og regler jeg kunne vist henne? Lenke til kommentar
svante Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Er vel heller motsatt. Krev at hun viser deg noen lover hvor hun har dekning for et slikt krav. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Godt poeng! Takk for hjelpen, gleder meg allerede til skolen :!: Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg kjente jeg nesten ble forbanna. Du skal selvsagt ikke betale noe som helst. Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 heregud ... hvordan kan en rasjonell person komme til den konklusjon at du skal betale noe ? Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Snakk med dine foreldre, og spør skolen hvordan de kan rettferdiggjøre at dere skal erstatte andre sitt hærverk. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du låste døra ergo ruteknusingen var en konsekvens av din handling. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du skal ikkje betale nei. Om rektor ikkje aksepterer det så ber du dine foreldre ta opp saken med skulen. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Nei, nei og nei. Det var jo han som knuste ruta. Det at du/en annen låste døra er jo en bitteliten straff i seg selv (kjempeliten). Men det at du/dere skal få skylda pga. at dere låste døra og en annen knuste ruta blir jo det samme som at Adam og Eva blir beskyldt for å ha starta 2. verdenskrig siden de planta mennesker. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hadde ruteknusingen vært en nødhandling som følge av at du låste døra hadde du vel vært ansvarlig, men det var vel ikke tilfellet så jeg ser ikke hvorfor du skulle være ansvarlig istedet for han som faktisk knuste ruta. Lenke til kommentar
Paffy Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Har vært borti omtrent det samme! Endte opp med at den som gjorde det måtte betale alt! Om du ser på hva alle de andre har skrevet her så har du lover å hele pakken på din side Lenke til kommentar
holar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvis jeg forsto rett, så var du med på å låse en person inne. Denne personen ble nødt til å knuse en rute for å komme seg ut? Erstatningsrett vet jeg ikke så mye om, men du burde virkelig skamme deg. Synes det er helt på sin plass at du er med på å erstatte skadene, siden handlingen ble utført pga den idiotien som du var opphav til. Den som er med på leken må tåle steken Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Spørsmålet er vel om det var nødvendig å knuse vinduet i døra? Og da er jo spørsmålet om man ble låst inne eller ute viktig. Slik eg forstod det var det en annen enn den som var låst inne/ute som knuste døra og det var også en annen enn den som låste døra. Dersom vedkommende som knuste vinduet var på samme side som vedkommende som ble låst inne så var det tydeligvis flere som var "innelåst", noe trådstarter ikke sier i innlegget. Trådstarter sier derimot at vedkommende som knuste døra kom og knuste vinduet og da tolker eg det slik at vedkommende var på samme side som trådstarter. Altså var det mulig å få åpnet døra uten å knuse vinduet. Lenke til kommentar
m_8 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Du låste døra ergo ruteknusingen var en konsekvens av din handling. Selv låste jeg ikke døren engang og vet ikke hvem som gjorde det. Kan de da få meg til å betale for skadene? Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) LOL hvilken rektor har dere? kan jeg spørre hvilken skole du går på? Og du SKAL IKKE betale noe! be den *** rektoren komme og se denne tråden da! Endret 14. mai 2009 av superkaisa Lenke til kommentar
m_8 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Og forresten! Har vedkommende noe vansker? Eventuelt klaustrofobi, eller lignende? Om h*n har det, og du/dere var klar over det, er saken helt annerledes EDIT: irriterende skrive feil Endret 14. mai 2009 av Aerandir Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Og forresten! Har vedkommende noe vansker? Eventuelt klaustrofobi, eller lignende? Om h*n har det, og du/dere var klar over det, er saken helt annerledes Det spørs vel om vedkommende ble låst inne eller ute. Klaustrofobi er et problem om man blir låst inne og agorafobi er et problem dersom man blir låst ute. Har man begge deler kan dette tross alt være et problem. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Du låste døra ergo ruteknusingen var en konsekvens av din handling. Selv låste jeg ikke døren engang og vet ikke hvem som gjorde det. Kan de da få meg til å betale for skadene? Trådstarter klarer ikke å bestemme seg for hva han har gjort. Dette sitatet er fra førstepost. Vi låste dera for en kompis, bare for å tulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå