Andie93 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hva er straffen for å øvelseskjøre med 2 sykler (jeg på en og han jeg øvelseskjører med på den andre) når sykkelen min er registrert for to? Har heller ikke noen form for komunikasjon Tror kanskje vi går over totalvekta hvis begge sitter på Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Når jeg øvekjørte på lettsykkel ville vi kommet over tillatt totalvekt på sykkelen, jeg valgte derfor å vurdere det som at sykkelen i praksis kun har sitteplass for 1. Vi kjørte da på to sykler, og hadde kummunikasjon. Kan anbefale og kjøpe 2 billige PVR (Walkie Talkie), og kjøpe handsfresett for MC på Clas Ohlson. Det blir mye billigere enn andre løsninger. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 hvor mye koster det ca? Har oppkjøring om 1 måned Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du bør klare å få to PVR og to handsfree for ca 800,- Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg kjøpte for noen år tilbake da jeg øvelseskjørte med moped et Topcom Twintalker 6000 sett som bestod av to håndsett, handsfree til begge samt dockingstasjon og oppladbare batterier. Dette kosta 600 på Telehuset, og fungerte veldig bra. Disse hadde også stemmeaktivering så man slapp å trykke på noen knapp for at motparten skulle høre deg. Fant ikke dette i noen norske nettbutikker nå, men ser de har Twintalker 6800 som er beregnet for MC-bruk. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 kjørte litt nå med en venn av pappa Tror ikke vi hadde blitt straffa for å kjøre på 2 sykler! Men heller for at vi lå i 90 i 50 sona osv Lenge sia jeg har vært så nervøs Lenke til kommentar
Erman Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du blir ikke straffet for å øvelseskjøre der fører og han som øvelseskjører sitter på ulike sykler så lenge det finnes toveis kommunikasjon mellom dere. Det er faktisk et krav i læreplanen, så om du ikke vet det etter å ha lest dette er det bare å lese boka igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå