Gå til innhold

Straff for å øvelseskjøre på 2 sykler?

Andie93

Anbefalte innlegg

Hva er straffen for å øvelseskjøre med 2 sykler (jeg på en og han jeg øvelseskjører med på den andre) når sykkelen min er registrert for to? Har heller ikke noen form for komunikasjon :p Tror kanskje vi går over totalvekta hvis begge sitter på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg øvekjørte på lettsykkel ville vi kommet over tillatt totalvekt på sykkelen, jeg valgte derfor å vurdere det som at sykkelen i praksis kun har sitteplass for 1.

Vi kjørte da på to sykler, og hadde kummunikasjon.

Kan anbefale og kjøpe 2 billige PVR (Walkie Talkie), og kjøpe handsfresett for MC på Clas Ohlson. Det blir mye billigere enn andre løsninger.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for noen år tilbake da jeg øvelseskjørte med moped et Topcom Twintalker 6000 sett som bestod av to håndsett, handsfree til begge samt dockingstasjon og oppladbare batterier. Dette kosta 600 på Telehuset, og fungerte veldig bra. Disse hadde også stemmeaktivering så man slapp å trykke på noen knapp for at motparten skulle høre deg. Fant ikke dette i noen norske nettbutikker nå, men ser de har Twintalker 6800 som er beregnet for MC-bruk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du blir ikke straffet for å øvelseskjøre der fører og han som øvelseskjører sitter på ulike sykler så lenge det finnes toveis kommunikasjon mellom dere. Det er faktisk et krav i læreplanen, så om du ikke vet det etter å ha lest dette er det bare å lese boka igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...