Gjest Unormal Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei, Jeg har nå vært gift i litt over to år. Og jeg føler at jeg får mer og mer kjeft for alt jeg gjør. Er dette normalt? Og er løsningen å ikke ta det til seg? Eller skal man ta det som et hint på at kona er lei? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Må nok si det er en normal utvikling, men ikke desto mindre en utvikling dere må prøve og snu. Kona di er ikke nødvendigvis lei, men hun er blitt for ubehersket og har begynt å ta deg som en selvfølge. Derfor kommenterer hun mange flere ting enn da dere var nyforelsket, og kanskje også på en fornærmende måte. Skal dere bli gamle sammen bør dere ha respekt for hverandre og ikke ta hverandre som en selvfølge. Det har med innstillingen å gjøre. På en eller annen måte bør hun bli klar over dette. Kanskje du kan gi henne boka "Kjærlighetens fem språk"? ..som handler om måter å bekrefte hverandre på i hverdagen. Kan også være en ide med ekteskapsrådgiving som gir dere hjelp til å få en ny stil. Tilgivelse er viktig, og å si at man er glad i den andre. Så kan det også være da, at du ikke er like arbeidsom og flittig som hun hadde håpet. Det vet du vel selv... Uansett er det ikke bra med stadig kjeft og lite positiv tilbakemelding. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Dumme ting du gjør, eller slikt som å ikke legge ned dolokket? Løsningen er riktig og god kommunikasjon. Du bør kunne si det, om du mener det er urimelig det hun kjefter på deg for. Kona kan være litt lei rutiner og den nåværende tilværelsen..? liten sannsynlighet for at hun selv er så lei. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Damer er gale, de kjefter på alt mulig. Ikke ta deg nær av det, bare le det av. Chic logic Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har ikke vært gift, men i de to langvarige forholdene jeg har vært i så har det virket mye mer rosenrødt i begynnelsen, og så etterhvert har det utvilket seg til å bli sånn som du beskriver. Hele tiden noe å surmule for og alltid noe å klage over. Hvis du klarer å ikke å ta det innover deg så fortjener du en medalje. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det kan bety ingenting, og det kan bety mye. Hvordan har forholdet deres vært i det siste? Går mye på rutine? Hvordan er sexlivet? Det kan hende at hun har begynnt å kjede seg i forholdet. At altfor mye går på rutine. Stå-opp-gå-på-jobb-komme-hjem-spise-middag-se-tv-til-leggetid-og-sex-på-tirsdag-og-torsdag-i-samme-stilling og lignende rutiner leder til kjedsomhet. Kjedsomhet leder til utålmodighet. Utålmodighet leder til frustrasjon, frustrasjon til sinne, og sinne må man få utløp for. Og der havner det på deg. Prøv å sprit opp forholdet litt. Utforsk nye steder, finn på nye ting, bryt med rutinene, og lev livet. Hvis dere allerede har et spennende og urutinert forhold, så se bort i fra det jeg skrev Men da må du rett og slett prate med henne om det. Finn ut av hva som ligger til grunne for dette. Lenke til kommentar
holar Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ja, det er ikke enkelt. Damene snakker et helt annet språk enn oss gutta, det kan vel både den ene og andre skrive under på. Problemet med langvarige forhold er at hverdagen innhenter dere. Forelskelsen er definitivt over, og dere lever sammen - på godt og ondt. Alle de dagligdagse småtingene som irriterer begge parter kommer opp i dagen. Dette krever forståelse og endring fra begge parter. Dessverre så går man ofte i den fella at man lar ting skure og gå. Noen fasitløsninger finnes ikke, men de fleste ønsker ikke å ha det slik. Så jeg vil anbefale at du gjør et par grep. Si ifra til din kjære at du ønsker å snakke med henne. Prøv å avdramatisere situasjonen på forhånd, forsøk f.eks å servere noe ost og vin. Forbered deg på hva du vil ta opp. Forsøk også å sette deg inn i hennes situasjon. Forklar at du ikke ønsker at dere skal ha det slik. At du ser at du også kan skjerpe deg, men at dere begge har noe å jobbe med. Under samtalen bør du også høre med henne om hva hun ønsker av forholdet deres. Kom gjerne med hva du vil først. Fortell gjerne at du ser målet - et liv sammen med henne, men at du ikke har kartet som forteller hvilken vei dere ska gå. Problemet er ikke "dosetet som står oppe" eller "det er ikke støvsugd," problemet er at dere ikke kommuniserer lenger. Spenningen i forholdet er gått ut på dato. Spør gjerne om hun vil være med deg på å finne igjen romatikken i hverdagen. Dere kan jo snakke litt om hva dere selv synes hadde vært koslig å oppleve, og sette av et par dager i måneden hvor den ene skal overraske den andre. Dere har bare vært girt i et par år. Jeg regner med at du ønsker å bli gammel med henne. Hverdagen kan ødelegge forhold effektivt, spesielt når man begynner å ta hverandre for gitt. Bryt mønsteret. Vær en mann som kan overraske i hverdagen. Vær uforutsigbar og romantisk. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Damer er gale, de kjefter på alt mulig. Ikke ta deg nær av det, bare le det av. Chic logic Haha kjenner meg igjen der ja Lenke til kommentar
pwned Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Damer er gale, de kjefter på alt mulig. Ikke ta deg nær av det, bare le det av. Chic logic disagreed Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 En lur greie er kanskje å snakke med henne om det. Kommuniksjon er gull slik jeg ser det. Uten kommunikasjon oppstår det bare misforståelser, sure miner og generell misnøye. Det kan godt hende hun har en bakenforliggende grunn, og da burde du også sette deg ned og finne ut av det. Du er like lite uten skyld, som hun er det. Lenke til kommentar
Gjest Guest_jamannen_* Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Venter bare på at brutal_mann skal komme å si at kona er utro og blablabla....hehe Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 disagreed Da har du tydligvis ikke nok erfaring med kvinnfolk :!: Lenke til kommentar
pwned Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 er et selv... så da kan det være både og om jeg har mye eller lite erfaring. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Du har i alle fall problemer i forholdet ditt, og om du IKKE tar den fighten så vil kona di være utro. Så det er opp til deg hvilket onde du vil oppleve. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Samlivsrådgivning eller terapi er noe som er lite vanlig i Norge, men i andre land (les: USA) er det veldig populært fordi det fokuserer på å lære par å kommunisere riktig. Det er desverre ikke mange psykologer som gjør det i Norge, men noen er det. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 er et selv... så da kan det være både og om jeg har mye eller lite erfaring. Nei... Heller omvendt. Da trenger du mer erfaring. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg trenger mer erfaring med kvinnfolk? Hvordan mener du jeg skal få det? Og er det virkelig slik at alle damer kjefter på alt og alle, eller er det kanskje bare du som har dårlige erfaringer? Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg trenger mer erfaring med kvinnfolk? Hvordan mener du jeg skal få det? Og er det virkelig slik at alle damer kjefter på alt og alle, eller er det kanskje bare du som har dårlige erfaringer? At damer kjefter på alt var en stor overdrivelse, kun en spøk. Dog, at du er en kvinne vil ikke si det samme som at du vet hvordan kvinner er. Du vil f.eks. ha vannskelig med å treffe dem fra et manns perspektiv, derfor tror jeg at en kvinne vil trenge mer erfaring med kvinnfolk enn en mann for å kartlegge slik oppførsel. Men igjen; det var kun en overdrivelse. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 aha =) nei, se en kvinne fra en manns perspektiv tror jeg blir litt vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå