EMS15 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei For en stund tilbake, vi snakker noen år! Hadde jeg et program der jeg kunne lage enkle småspill som fins blandt annet på 123spill osv. Jeg var veldig fan av den siden for noen år tilbake Men tilbake til programmet: Jeg husker ikke mye av det, men jeg husker at jeg lagde et spill som jeg kalte snake attack. Det ble ganske bra egentlig.. Noen som vet hva det programmet heter? Eller noen som vet om et annet program som er brukervennlig og lager gøyale små spill? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Endret emnetittel til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Les hva nettetiketten sier om dårlig bruk av emnefeltet. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Adobe Flash er vel eneste brukbare, om ikke eneste totalt. Koster dyrt, tar litt tid å lære og. Lenke til kommentar
Knaskr Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Har ingen anelse om hva slags program du snakker om. Et program som er enkelt å lære, er GameMaker. Det bruker ganske enkle metoder for å lage spill, men du kan bruke langt mer avanserte metoder som programering med kode om du skulle ønske det senere. Dog, skal du legge spillene ut på nett som de du finner på 123spill, må du ty til Flash (actionscript) eller Java. Begge er ganske vanskelige å lære. Flash er noe enklere en Java, men koster flesk. Skal du investere i det burde du ha noe erfaring med programering fra før av. Her finner du GameMaker: http://www.yoyogames.com/make Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå