Gå til innhold

[Løst]3x8800gtx sli vs. creative x-fi elite pro/m 2x8800gtx sli..

Anbefalte innlegg

Hei har et lite dilemma.

Nå er specsa mine som i singnaturen, men har fått et bra tilbud på et 8800gtx kort til. Så jeg kan kjøre 3-way sli:)

Jeg vet at ytelses forskjelden fra sli til 3-way-sli er mye større enn den fra singel gpu til sli..

men som dere ser blir det tomt for plasser på hk'et om jeg har 3x-sli.

og jeg har et pci lydkort som er knallbra!(X-fi elite pro)

hva vile du hatt av:

I sli + x-fi elite pro

II 3-WAY SLI med 8800GTX

???

hmm..

Endret av antilope118
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ble litt kræsj-bom-bæsj der ja. litt kjedelig å ikke få benyttet alle de 3 kortene hvis det lydkortet er så viktig for deg.MEN du kan bruke et eksternt usb-lydkort istedet. de eksterne er ikke det beste lydmessig,men gir en hakket bedre lydopplevelse enn å bruke det integrerte lydkortet på hk.da får du benyttet 3-way sli ihvertfall og du får et brukbart lydkort. men ikke noe mer enn brukbart vel å merke etter hva jeg har hørt.

ellers kunne du solgt alle 8800gtx korta og kjøpt 2 nyere og bedre kort til å kjøre i vanlig sli. 2x gtx285 foreksempel, får mye rå muskelkraft der. på dette viset vil du få benyttet lydkortet ditt samtidig som du får mye muskelkraft til grafikken. vil faktisk tippe at 2 gtx285 vil være raskere enn 3 8800gtx.

bare et forslag fra min side på mulig løsninger jeg selv ville tatt i betraktning i tilfellet ditt problem.

Lenke til kommentar

Men.. Å kjøpe et USB-lydkort blir vel like stort hopp ned i kvalitet som å bruke det onboard lydkortet? For regner med du har det?

Tri-SLi yter dessuten ikke så veldig mye bedre enn vanlig SLi har jeg hørt. Ikke verdt det ifølge de fleste tester jeg har lest.

Lenke til kommentar

det er sant hva du sier FrodeA. vanlig sli har alltid vært det sikreste og beste. derfor har jeg selv aldri vurdet å bruke hverken 3-sli eller quad.

så må man også huske at det er langt ifra alle spill som støtter sli teknologien fult ut. det er heller få spill som støtter det fult ut. slik at man får sjeldent noe mer enn toppen 60% mer ytelse over det å bare ha et single-kort.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

hmm, tror ikke jeg kommer til å kjøpe nytt usb-lydkort, da bruker jeg heller det som er intregert i hk'et. og å oppgradere skjermkortene syntes jeg også blir litt unødvendig siden de holder egentilig i massevis, men er så stoka på å teste 3-way sli hadde vært digg å sett inn i pc'n og hatt 3 svære kort intil hverandre med en gigantisk slibro! hehe tror bare jeg hloder meg til det jeg har forløpig jeg. så får jeg se etterhvert om det kommer noen utfordringer de ikke takler og eventuelt ta dilemmaet da..

Takk for svar btw..

Lenke til kommentar
hmm, tror ikke jeg kommer til å kjøpe nytt usb-lydkort, da bruker jeg heller det som er intregert i hk'et. og å oppgradere skjermkortene syntes jeg også blir litt unødvendig siden de holder egentilig i massevis, men er så stoka på å teste 3-way sli hadde vært digg å sett inn i pc'n og hatt 3 svære kort intil hverandre med en gigantisk slibro! hehe tror bare jeg hloder meg til det jeg har forløpig jeg. så får jeg se etterhvert om det kommer noen utfordringer de ikke takler og eventuelt ta dilemmaet da..

Takk for svar btw..

Men hva med å kjøpe noen litt nyere kort istedet om en stund. For eksempel 2x GTX275? De er jo større/fyller mer opp også enn de 8800GTX kortene! :)

Lenke til kommentar
Men hva med å kjøpe noen litt nyere kort istedet om en stund. For eksempel 2x GTX275? De er jo større/fyller mer opp også enn de 8800GTX kortene! :)

joa. om jeg skal ha nye skjermkort vil jeg vel også ha ny data.. tenker jeg har det systemet jeg har nå en stund og om et ca. 3år kjøper jeg nytt av alt! føler ikke at det er så mye vits å kjøpe 2 275gtx når jeg har 2x 8800gtx.. jeg hadde et tilbud om å kjøpe 8800gtx for 500kr.. hadde vært chill å paya det og kjørt 3xsli.. men får nokk droppe det..

btw er gtx275 så mye større enn 8800gtx?? klarer ikke helt å forestille meg at de kan bli så mye større.. 8800gtx er javelig svære!

Lenke til kommentar
hehe ja er nokk mest fornuftig det ja.

(offtopic) nå som jeg har oppmerksomheten, du har ikke noen anelse om hva som forårsaker dette problemet? er skikkelig irriterende og ingen svarer... :/

Første som dukker opp i hodet mitt er driverproblemer.. Prøvd andre drivere? Og er driveren til selve skjermen innstallert, eller dukker den opp som "Plug and Play-skjerm"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...