Argyros Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei Et yngre søskenbarn var så uheldig å miste mobilen sin ned på skjermen av den nye laptopen sin (MSI U100 - rosa), med den følge at det oppstod noen grønne striper på displayet.. Jeg antar at skjermpanelet må byttes, men hva kan en forvente at eg slikt panel koster og hvor er det rimeligst å få det gjort? Har ikke vært borti disse maskinene selv enda, så vet ikke hvor mye arbeid det er å bytte panel, men det kan jo også være et alternativ å gjøre selv om det ikke er for omfattende eller krever spesielt utstyr og at panelet kan anskaffes til en noenlunde ok pris. Jeg spurte datakjeden.no hvor laptopen er kjøpt, men fikk i første omgang følgende svar: "En sånn reparasjon kan koste mellom 3-4000 med alt arbeidet. Vet ikke nøyaktig for denne modellen, men du kan levere inn maskinen hos Datakjeden og få et prisoverslag på det hvis du ønsker." ..Ganske skandaløst for en maskin som koster opptil 3500 kr. Har laptoper også blitt bruk og kast nå?? - Drastisk for en 2-3 mnd gammel maskin som kun har feil på skjermpanelet.. Jeg og søskenbarnet mitt setter stor pris på all hjelp og tips Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Vell,et LCD-panel vil antageligvis ligge på ca 1500 eks.mva + arbeid 1/2 time... Delepriser på bærbare er høye,sånn er det bare. Men ring TXL ,4000 2105 ,som er MSI sin servicepartner i Norge,der vil du sikkert få korrekt pris. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Takk for hjelpen OlaOlablakken Det koster om lag 2000,- inkl arbeid. Temmelig dyrt for en laptop til 3500,- ..men likevel bedre enn å måtte kjøpe ny.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå