Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere amcar fra USA, hva burde jeg vite?

Anbefalte innlegg

Har innmari lyst å importere en '79 Trans am fra statene, men lurer da på hva slags ekstrautgifter og slikt jeg må regne med om vi sier at bilen koster 70-100.000?

Og hvordan er det med full kasko på slike biler?

Kan ta med et par andre ting jeg lurer på:

Noen spesielle sider som anbefales å kjøpe fra, eller lønner det seg mest å gå privat (Ebay motors og slikt)?

Hvordan er det om man importerer og registrerer en bil som er fra midten av 80-tallet og ikke er veteranbil helt enda?

Endret av SlyOne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har innmari lyst å importere en '79 Trans am fra statene, men lurer da på hva slags ekstrautgifter og slikt jeg må regne med om vi sier at bilen koster 70-100.000?

Og hvordan er det med full kasko på slike biler?

Jeg impoterte en 77 trans am desember 07. Fra California til Oslo betalte jeg ca 10.000 + 25% toll på kjøpssummen og frakten. Deretter må du gjørde noe små plukk som f.eks blinklys og markeringlys (svart teip over markeringlysene holder til visning) for å tilfredstille veivesenet. Så var det 5-6000 i tectyl behandling.

Forsikring får du kjempe billig fra IF om du melder bilen din inn i Amcar Norge. krever en liten inspeksjon fra Amcar og at du har en annen bruksbil, og at du ikke kjører mer en 80 000 km elns. Tror jeg betaler mindre enn 1000 i året.. :)

Endret av Sindre112
Lenke til kommentar

Tror det er noen få kroner i forskjell på moms som du får tilbakeført - men utover det er det jo bare fordeler. I Tyskland har du i allefall muligheten til å hente den hjem selv- uten å måtte kjøpe blindt (og betale en formue i frakt).

Har en kamerat som kjøpte en 58 Buick Super fra statene, og han fikk en sammensparkla holk og et helvetes plunder med innregistrering pga. manglende papirer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...