Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Åpning av porter på 2routere.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har dette oppsettet:

Internett --- Hjemmesentral --- 3com router --- Linksys router --- min pc

jeg har null styring over hjemmesentralen(gammel sentral) så fikk de på internett selskapet til å åpne 2 porter for meg.

jeg har også åpna 2 porter på 3com routern, samme på Linksys routern, jeg har ingen firewall på eller firewall software.

Så egentlig så skulle man jo tro at alt var i orden, men når jeg kjører Utorrents portforward test, så sier den at den ikke er åpen.

er det noe jeg mangler? noen tips? må jeg "linke" routerne opp imot hverandre? (er mulig at jeg kan fjerne den ene routern(3com) hvis jeg får naboens tillatelse =)

hva som helst av hjelp hadde hjulpet :)

edit: Takk for svar, bare det lille tipset du ga meg var nok til å rote litt ekstra rundt :) takk for all hjelp

Endret av Raider81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det greieste hadde vært om du kunne teste dette trinnvis ved å koble en PC direkte mot hjemmesentralen først og sjekke portene med utorrent og deretter en og en router.

Husk at du skal forwarde porter til adressene du bruker underveis og det er kun i den siste routeren du skal forwarde til ipadressen til PC.

Ønsker du å kutte ned på forwarding så kan du sette opp den ene routeren som switch.

Du finner oppskrift i nettverkslinken min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...